Dvije osobine vrlo brzo otkrivaju dijete s poremećajem ADHD-a


A) Ne podnose stvari koje se odvijaju sporo. Čitanje je za njih suviše sporo u odnosu na film ili video. Neprestano traže stimulaciju i ne podnose dosadu. Teško im je mirno sjediti, razgovarati, čitati... Uvijek traže nešto što će im podići uzbuđenje, zaposliti ruke, intenzivno privući pozornost.



Iako ih obično zamišljamo kao energičnu i neumornu djecu, ona zapravo veći dio vremena imaju nisku razinu fiziološkog uzbuđenja − zato im je i potrebna stalna stimulacija da bi im održala pažnju i razinu budnosti. Čitanje ih uspavljuje. Ali iz te pospanosti, ako im nešto njima značajno privuče pažnju, mogu trenutno postati hiperaktivni i impulzivni.



B) Velike su dnevne oscilacije u njihovim radnim sposobnostima. Jedan dan mogu biti super, dok drugi dan mogu biti jako rastreseni i neusredotočeni. Nerijetko imaju neuredan rukopis iako mogu imati odličnu motornu koordinaciju i sjajno crtati. Imaju slabu sposobnost slušanja drugih, zaboravni su, loše vremenske orijentacije, egocentrični…




O glavnim odlikama djece s AD(H)D-om više čitajte na sljedećim naslovima:



Što je to AD(H)D?



Smetnje usmjeravanja i duljeg zadržavanja pažnje



Rastresenost, lutajući um kod djece s ADHD-om



Impulzivnost kod djece s ADHD-om



Hiperaktivnost je pretjerana aktivnost neprimjerena situaciji



ADD (poremećaj deficita pažnje) bez hiperaktivnosti imaju kreativni sanjari



Poteškoće djece s AD(H)D-om



Kako se trebaju postaviti roditelji djece s ADHD-om



Česte prateće osobine djece s ADHD-om



Tekst: Ana Božac, prof. psihologije, master art-terapije, www.anabozac.com


Foto: Thinkstock