Poteškoće djece s AD(H)D-om

Najteži zadatak djeci s ADHD-om jest kontroliranje vlastitih psihičkih i emotivnih reakcija, zbog kojih imaju poteškoća u socijalnoj prilagodbi, kasnije i školskoj

Impulzivnost i kratkoročna pažnja onemogućuju djeci s ADHD-om da prepoznaju socijalne znakove i poruke te im otežava učenje socijalnih pravila zbog čega je njihovo ponašanje socijalno neprimjereno. Druga ih djeca zbog toga često ne prihvaćaju.

Poteškoće u svladavanju gradiva i praćenju nastave proizlaze iz poteškoća s koncentracijom ili nerazumijevanja gradiva jer im je predstavljeno na njima neadekvatan način.

Školski sustav nije po njihovoj mjeri, pa se osjećaju hendikepiranima i gube samopoštovanje. Za takvu se djecu često neopravdano misli da su zločesta, lijena, nesposobna. Ona su zbog svojih osobina i različitosti u lošijoj situaciji nego djeca čije su osobine prilagođenije školskom sustavu.

Te socijalne i školske poteškoće dovode do izgradnje niskog samopoštovanja, oblikovanja negativne slike o sebi, osjećaja neprihvaćenosti, potištenosti, anksioznosti, društvene izolacije, dosade, frustracije, raznih problema u ponašanju.


No ako roditelji i odgojitelji prepoznaju i prihvate potrebe i specifičnosti djece s AD(H)D-om te ako se razvija pozitivna strana njihove različitosti i posebnosti, ona mogu postići izvanredne rezultate upravo zahvaljujući pozitivnim aspektima AD(H)D-a: spontanosti i emotivnom žaru (umjesto impulzivnosti), kreativnosti, brzom razmišljanju, sposobnosti da vide širu sliku, hiperfokusu (intenzivnoj koncentraciji na nešto što ih zanima), upornosti, visokom energetskom naboju koji može voditi do hiperproduktivnosti.

O glavnim odlikama djece s AD(H)D-om više čitajte na sljedećim naslovima:

Što je to AD(H)D?

Smetnje usmjeravanja i duljeg zadržavanja pažnje

Rastresenost, lutajući um kod djece s ADHD-om

Impulzivnost kod djece s ADHD-om

Hiperaktivnost je pretjerana aktivnost neprimjerena situaciji

ADD (poremećaj deficita pažnje) bez hiperaktivnosti imaju kreativni sanjari

Kako se trebaju postaviti roditelji djece s ADHD-om

Česte prateće osobine djece s ADHD-om

Tekst: Ana Božac, prof. psihologije, master art-terapije, www.anabozac.com

Foto: Thinkstock

Pročitajte i:

Zašto se dječaci vole igrati rata i je li to prihvatljivo

Iako svi dječaci imaju normalne agresivne impulse koje uče kontrolirati, samo malen postotak iskazuje istinsku…

Zašto je "ne" sasvim u redu odgovor vašeg dvogodišnjaka

Umjesto da šefujete, svom dvogodišnjaku na svako "ne" doskočite opcijama

13 stvari koje mentalno jaki roditelji ne čine

Snažni mentalni 'mišić' ključ je koji pomaže djeci da ostvare svoj najveći životni potencijal, no…

7 ključnih stvari za jačanje djetetova samopoštovanja!

Pohvala djeteta vrlo je važna za jačanje djetetova samopoštovanja, no pripazite da kod pohvala budete…