Nakon uspješnog svladavanja igrice, svaki igrač i igračica osvajaju određen broj bodova i diplomu „pravobranka“ ili „pravobranke“ koju mogu isprintati i sačuvati za uspomenu. Što je još važnije, djeca na zabavan način mogu otkriti prava koja pripadaju njima i svakom djetetu na svijetu, naučiti razliku između potreba i želja, a sve što nauče mogu primijeniti u životu.

Igricu su među prvima sa svojom djecom jučer isprobale UNICEF-ove ambasadorice Maja Vučić i Bojana Gregorić Vejzović te hokejaši KHL Medveščaka Mark Owuya i Dario Kostović, a testirali su je učenici Osnovne škole Grigora Viteza iz Zagreba, koji su svojim savjetima i komentarima pridonijeli zanimljivosti igre.

„Igricom želimo darovati osnovnoškolcima znanje o nečemu što je u životu jako važno – njihovim pravima. Iako često u javnosti čujemo kako djeca znaju svoja prava jako dobro, a obaveze puno manje, istraživanja pokazuju da djeca o svojim pravima ne znaju dovoljno. Stoga pozivamo djecu da u svoje slobodno vrijeme kliknu na www.unicef.hr/covjeceispravise i krenu na zabavno i poučno putovanje kroz dječja prava. Nadamo se da će ih to putovanje potaknuti na aktivno traženje prava za sebe, ali i sve svoje vršnjake koji su u ovom trenutku uskraćeni na pravo na obrazovanje, zaštitu od nasilja te posljedica siromaštva i neimaštine“, izjavila je predstojnica Ureda UNICEF-a Valentina Otmačić.

Ideja za igricu javila se nakon što je agencija Ipsos Puls ove godine za UNICEF provela istraživanje među djecom o tome koliko poznaju svoja prava i koliko se ona poštuju. Rezultati istraživanja su pokazali da jedna trećina djece osnovnoškolske dobi nikad nije čula za dječja prava, ostali ponešto, a najmanje o poštovanju dječjih prava znaju djeca između sedam i 10 godina. Nešto manje od polovice djece osnovnoškolske dobi (46 posto) sklono je vjerovati da se njihova prava poštuju.

Čak 75 posto djece je reklo da se prilikom donošenja oduka u školi njih ne pita za mišljenje. Što se tiče donošenja odluka koje ih se tiču u njihovim zajednicama, čak 88 posto djece je reklo da ih pritom nitko ništa ne pita. Ako se djecu i traži neko mišljenje, uglavnom se radi o biranju „predsjednika“ razreda. Djeca žele da ih se uključi u odlučivanje o stvarima koje ih se tiču: sportskim igralištima, uređenju parkova i škola, čistoći naselja, ali i pomoći siromašnima. Na to odrasle, uostalom, i obvezuje Konvencija o pravima djeteta.

Igricu je osmislila agencija Najlon, a ilustracijama opremio nagrađivani ilustrator i grafički dizajner Vedran Klemens.

Foto: Dario Hacek