Na okruglom stolu sudjelovali su Ana Đordić, XIII. gimnazija Zagreb, Melita Horvatek Forjan, Udruga Zag i OŠ Marije Jurić Zagorke, Ilija Barišić, autor knjige Filmska gramatika videoigara, Ljubo Zdjelarević, redatelj filma „Ideš? Idem!“ i Ana Dokler, urednica portala medijskapismenost.hr. Okrugli stol moderirao je Boško Picula.

Melita Horvatek Forjan rekla je da se u udruzi Zag vode time da mladi ne budu samo pasivni konzumenti medijskih sadržaja, nego da ih i stvaraju. Tako u filmskoj družini proizvedu nekoliko filmova koji tematiziraju nepovoljan tretman učenika koji su po nečemu različiti. O takvoj djeci snimaju se portretni dokumentarci ili rekonstrukcije kriznih situacija.

Ilija Barišić osvrnuo se na nasilje u video igrama te istaknuo da igre imaju određenu dobnu granicu kome su namijenjene, iako se to ne poštuje uvijek. Najvažnije je da su istraživanja pokazala da igranje nasilnih videoigra potiče nasilne misli, ali ne i nasilno djelovanje.

medijska pismenost

Ana Đordić naglasila je da je Internet mladima vrlo dostupan jer svi koriste mobitele i da su zbog toga u većoj opasnosti da će biti izloženi ne samo gledanju nasilja nego i zlostavljanju na Internetu. Često se nasilje događa jer za njega postoji publika i kada nema publike, nasilje se ne događa.

Ana Dokler izložila je osnovne postavke medijske pismenosti. Medijska pismenost je kad smo su nam svi medijski sadržaji ugodni i kada ih možemo promišljati kritički. Važan aspekt je i sposobnost kreiranja sadržaja i izražavanja kroz razne medijske sadržaje. Vrijeme za počinjanje učenja o medijima je trenutak kada ih djeca počinju koristiti. To učenje treba biti prilagođeno dobi djece i bitno je da se nauče osnove izražavanja kroz medije.

Ljubo Zdjelarević s okupljenima je podijelio svoje iskustvo snimanje filma Ideš? Idem! u kojem glume youtube influenceri. Pitanje je treba li se starija generacija dodatno medijski opismeniti. Youtube generacija nama je novost, ali za mlade je stara priča. Youtube je revolucionaran, ali roditelji i stariji to ne znaju. Mladi sada tamo mogu zarađivati mnogo novca, kroz marketing same platforme i kroz sponzorske ugovore. Miješa se granica između stvarnosti i fikcije jer djeca ne mogu prepoznati radi li se o performansu ili stvarnom životu izvođača. Roditelji moraju shvatiti da je takav način komunikacije važan mladima danas.

Uz okrugli stol, Astrid Nox održala je predavanje naslova Publike i nove publike, a Nikola Janković predavanje o primjerima dobre prakse iz „domaćeg i susjedova dvorišta” naslova Film – medij i sredstvo.Melita Horvatek Forjan i Nataša Jakob održale su predavanje o poticanju empatije među učenicima timskim radom naslova Mediji – suradnici u učionici.

Tekst i foto: press