Kako bismo promijenili lica gradova, morat ćemo mijenjati svoju ovisnost o automobilima i njegovati prirodu. Kako se očekuje da će do 2030. godine u gradovima živjeti gotovo 300 milijuna ljudi više nego danas, kineski urbanisti mijenjaju smjer razvoja dajući prednost pješacima i javnom prijevozu.

„Problem s urbanim sredinama koje su orijentirane na automobile jest u tome što, kada ljudi nemaju drugog izbora, gle čuda, koriste se previše automobilima. Previše za klimu, previše za svoje prihode, previše za zajednicu u smislu zagušenja, previše za vrijeme koje imaju na raspolaganju. Mislim, na koji god način to mjerite, ishod je negativan - ako nema hodanja, to je recept za pretilost. Kvaliteta zraka pogoduje plućnim bolestima“, istaknuo je Peter Calthorpe, voditelj Calthorpe Associates, tvrtke za urbani dizajn. 

Urbanisti su stoga pred velikim izazovom – čeka ih borba protiv širenja koje je razjedinilo mnoge zajednice. Gradovi budućnosti ponovno će sve pomiješati: neće više razdvajati posao od kuće i kupnje, što ljude prisiljava da se za sve služe automobilom.

U proteklih 20 godina broj privatnih automobila u Kini je od zanemarivog narastao na gotovo 190 milijuna, a 70 posto ulaganja u prometnu infrastrukturu u brzorastućim gradovima posvećeno je automobilima.

National Geographic Hrvatska u novom vas broju vodi na putovanje bogatim tkivom japanskog ponovno građenog megagrada. Tokio je najmnogoljudnija metropola na svijetu, ali i jedna od najbogatijih, najsigurnijih, najčistijih i najkreativnijih – iako je dva puta razorena i ponovno građena u proteklih sto godina.

Šire područje Tokija s više od 37 milijuna stanovnika najnaseljenije je područje metropole na svijetu. Milijuni putuju gustim urbanim krajolikom koji se tijekom stoljeća proširio na nekoć plodnim ravnicama, okruženima vulkanskim planinama.

Gdje god žive ljudi, postoje i štakori koji se hrane našim otpadom. Mi živimo na površini grada, a oni ispod nje. Kod ljudi izazivaju strah i gađenje više od bilo kojih drugih gradskih stvorenja. Zaslužuju li to doista te zvjerčice? To što su prljavi upravo je naša zasluga: u većini slučajeva štakori žive od našeg smeća i nemarno bačenih otpadaka hrane. U National Geographicu pročitajte sve o populaciji koje iz desetljeća u desetljeće ima sve više.

Jeste li osigurali svoje izdanje National Geographic Hrvatska? Potražite novi broj na svim kioscima od 10. travnja!

ne-propustite-novo-izdanje-national-geographica-hrvatska-posvecen-gradovima

Tekst: press

Foto (otvorna): Andrew Moore