Kako potaknuti razvoj devet vrsta inteligencije kod djece

U subotu 6. listopada 2018. s početkom u 11 sati u zagrebačkom Megastoreu Hoću knjigu održat će se još jedna besplatna radionica kreativnog pisanja za djecu, ovaj put pod imenom „Napiši priču uz medvjedića Winnijea“

U naša kina u listopadu napokon dolazi dugo očekivani film o Christopheru Robinu, kultnom junaku Milneovog romana "Medvjedić Winnie zvani Pooh", što će zasigurno razveseliti i male i velike obožavatelje. Kako je medvjedić Winnie zvani Pooh obilježio brojna djetinjstva, a i danas je dio lektirnog popisa, postao je i dio radionica kreativnog pisanja za djecu.
Naime, u subotu 6. listopada 2018. s početkom u 11 sati u zagrebačkom Megastoreu Hoću knjigu održat će se još jedna besplatna radionica kreativnog pisanja za djecu, ovaj put pod imenom "Napiši priču uz medvjedića Winnijea" pod vodstvom profesorice hrvatskog jezika i književnosti.

Ako je vaše dijete učenik drugog, trećeg ili četvrtog razreda osnovne škole, odnosno ima između 8 i 10 godina, prijavite ga na ovoj poveznici i osigurajte mu mjesto na radionici. No ovaj ćemo put pisanju pristupiti na ponešto drugačiji način, razvijajući tako ne samo jezične djelatnosti djece i kreativnost, nego i devet vrsta inteligencije, a sve to uz pomoć simpatičnog medvjedića u crvenoj majici i jedne sasvim posebne zemljopisne karte. Iako se dugo vjerovalo kako se inteligencija mjeri isključivo uspjehom u školi ili na testovima inteligencije, zahvaljujući hardvardskom profesoru Howardu Gardneru danas znamo da to nije tako. On je napominjao da testovi inteligencije ne uzimaju u obzir širok raspon drugih sposobnosti koje ljudi imaju, ali ni utjecaj kulture. Tako je stvorio teoriju višestrukih inteligencija prema kojoj postoji osam vrsta inteligencije, a u posljednje im se vrijeme pridodaje i deveta. Sve su one međusobno povezane i nužne za produktivno djelovanje u društvu, a ujedno i već ugrađene u nas. No da bi do izražaja došao njihov puni potencijal, treba poticati njihov razvoj i tako spoznati ono u čemu smo dobri, a u čemu još ne. Pisanje priča i zadaci koji vode tome idealni su za poticanje razvoja svih devet vrsta inteligencije.
Pritom dominira verbalno-lingvistička inteligencija koja se odnosi na učinkovito korištenje riječi, sintagmi i rečenica, bilo u pisanom ili govornom obliku. Djeca koja imaju istaknutiju ovu vrstu inteligencije vole razmišljati u riječima. Često se može primijetiti da i u igri s drugom djecom kod njih dominiraju objašnjavanje i opisivanje samih radnji. No ništa manje nisu važne ni ostale vrste.
Logičko-matematička inteligencija vezuje se uz dobro uočavanje uzročno-posljedične veze, logičko zaključivanje i sposobnost otkrivanja obrazaca. Djeca kod kojih je ona izražena vole rješavati rebuse, zagonetke, premetaljke i mozgalice, a upravo ćemo se njima baviti prije pisanja priče.
Ako dijete ima osjećaj za boje i linije, ako pokazuje smisao za grafičko prezentiranje ideja putem crteža ili pak se vrlo lako snalazi u bilo kojem novom prostoru, kod njega je naglašeno razvijena prostorna inteligencija.
Ima li dobar osjećaj za koordinaciju pokreta i odlično se snalazi u igranju dramskih uloga, riječ je o djetetu kod kojeg je naglašena tjelesno-kinestetička inteligencija. Glazbenu inteligenciju vrlo je lako prepoznati kod djece koja su nadarena za pjevanje ili sviranje, koja lupaju nogama ili rukama stvarajući određene ritmove ili pak stalno nešto pjevuše ili mrmljaju. Njih će se posebno dojmiti ritam koji stvaraju riječi u priči ili pjesmice koje medvjedić Winnie uvijek veselo pjevuši.

Ako dijete više od svega voli prirodu, skuplja lišće i grančice, te je ujedno i veliki ljubitelj životinja, kod njega je naglašena naturalistička inteligencija. Jesmo li rekli da ćemo s medvjedićem i njegovim životinjskim prijateljima zaviriti u Stoljetnu šumu?
Osim dosad navedenih vrsta inteligencije, jednako su važne i one koje razvijamo u doticaju s drugim ljudima i sa samim sobom. Riječ je o interpersonalnoj i intrapersonalnoj inteligenciji. Upravo su radionice mjesta na kojima dijete može razvijati i jednu i drugu. Interpersonalna se odnosi na djetetovu interakciju s drugima i razumijevanje funkcioniranja ljudi, a intrapersonalna se razvija kada se djetetu omogućuje da bude samo sa svojim mislima. U posljednjih nekoliko godina govori se još i duhovnoj inteligenciji koja se odnosi na meditaciju i razmišljanje o smislu života. Sjećate li se kojeg lika iz djetinjstva koji pristupa životu na topliji način od Winnieja i uvijek svoja opažanja o svijetu dijeli s drugima? Želite li kod svog djeteta potaknuti razvijanje svih navedenih devet vrsta inteligencije, prijavite ga na besplatnu radionicu kreativnog pisanja.

Tekst: Tatjana Barat, profesorica hrvatskog jezika i književnosti
Foto: Profimedia

 

Tagovi: , , , ,

Vezano uz temu

Radionice osnaživanja i podrške za djecu razvedenih roditelja

Hrabri telefon provodi radionice kojima se nastoji pružiti…

I vaš je stan često u neredu? Stiže pomoć!

Riječ "hrpa" većinu ljudi asocira na fizičke gomile…

Odabir školske torbe može biti i zabavan!

Problem teških školskih torbi nije samo problem hrvatskog…

Pročitajte i:

djevojčica u samoizolaciji štiti se maskom za lice od koronavirusa

Koronavirus u jednom zagrebačkom vrtiću! 15 djece u samoizolaciji

Navodno je riječ o prijenosu virusa unutar obitelji, jer je zaraženi otac doputovao iz inozemstva

koronavirus i ljeto

Je li ovo tračak nade? Vili Beroš iznenadio izjavom o koronavirusu

Ministar Vili Beroš današnjom je izjavom da je koronavirus vjerojatno mutirao i oslabio dao tračak…

povratak koronavirus zbog kojeg je djevojčica vrlo zabrinuta

POVRATAK KORONAVIRUSA! Više nikome u Hrvatskoj nije ugodno! Jesmo li se odlučili za švedski model?

"Ne možemo zatvoriti granice, zaustaviti normalne životne aktivnosti, ali moramo se naučiti držati mjera i…