Koja hrana smanjuje rizik od prijevremenog porođaja?

Jedan od okidača prijevremenog porođaja je upala, a povećan unos povrća i voća može umanjiti i sistemsku i lokalnu upalu. Koje namirnice posebno smanjuju opasnost od upale?

Prijevremeni porođaj je jedan od najvećih rizika po život i zdravlje fetusa. Djeca rođena prerano izložena su nizu zdravstvenih problema kako u djetinjstvu, tako i u kasnijem životu. Čak i rođenje u 36. i 37. tjednu povećava rizik od razvojnih poremećaja kod bebe. Što onda trudnica može učiniti kako bi smanjila opasnost od prijevremenog porođaja?

U proučavanje veze između prehrane trudnice i rizika od prijevremenog porođaja bilo je uključeno 66.000 trudnica. Znanstvenici su upoređivali "osviještene" trudnice koje su jele puno hrane biljnog porijekla (povrće, voće, zdrava ulja, voda kao glavno piće, cjelovita zrna žitarica, puno vlakana) s onim koje su imale zapadnjačku prehranu (slane i slatke grickalice, bijeli kruh, slatkiši, mesne prerađevine) i utvrdili da su one osviještene imale znatno manji rizik od prijevremenog porođaja.

Niža razina zasićenih masnoća također utječe na smanjenje rizika od upalnih procesa.

Koje namirnice smanjuju opasnost od upale?

Znatan postotak prijevremenih porođaja povezan je s infekcijama i upalama genitalnog trakta. Češnjak je poznat po svojim antibakterijskim osobinama kao i po probiotskim vlaknima koja hrane dobre bakterije. Suho voće također je bogato vlaknima i ima antibakterijska svojsva koja suzbijaju neke od bakterija povezanih s prevremenim porođajem.

Znanstvenici su proučavali utjecaj jedenja češnjaka, luka i sušenog voća na vrijeme porođaja kod skoro 19.000 trudnica. Zaključili su da ove namirnice smanjuju opasnost od preranog početka porođaja, a posebno su se djelotvornim pokazali češnjak među povrćem i suhe grožđice među voćem. Oboje smanjuju rizik kako od preranog porođaja te od preranog pucanja vodenjaka. Takođe, za blagotvoran utjecaj nije potrebno unositi ogromne količine ovih namirnica - učinci su vidljivi i kada se one uzimaju u umjerenim količinama.

Priredila: Jovana Papan

Izvor: Nutrition facts

Tagovi: , ,

Vezano uz temu

Uz ove trikove i vaši će mališani naučiti jesti 'zeleno'!

Vegansko jelo vrlo je lako prilagoditi tako da…

unuka s bakom i djedom u kuhinji

Novo istraživanje dokazalo: za pretilost djece krivi su bake i djedovi!

Bez obzira na različite kulture, bake i djedovi…

nove preporuke o zdravoj prehrani

Nove smjernice prehrane: meso i mlijeko bez većeg značaja!

Dok su se nekada meso i mlijeko smatrali…

Pročitajte i:

medicinski potpomognuta oplodnja

Tabu koji to ne smije biti: medicinski potpomognuta oplodnja

Mnogo je tabua kad je u pitanju žensko tijelo. Vrijeme je da se tome kaže…

Anamarija Brkić

Domaća dizjanerica u 41. godini prvi puta postala mama. Stigao sin!

Domaća modna dizajnerica u 41. je prvi puta postala majka!

5 emocija na koje niste računali nakon što ste ostali trudni

Iskusit će ih prvenstveno trudnice koje su teškom mukom ostvarile trudnoću!

5 aktivnosti za poboljšanje zdravlja trudnica

Koja aktivnost pomaže smanjiti oticanje nogu, a koja prevenirati gestacijski dijabetes?