5 aktivnosti za poboljšanje zdravlja trudnica

Koja aktivnost pomaže smanjiti oticanje nogu, a koja prevenirati gestacijski dijabetes?

Ženino se tijelo tijekom trudnoće mijenja pa je osim pravilne prehrane za trudnice važna i umjerena tjelesna aktivnost. Mnoge žene ne znaju koje su vježbe sigurne za trudnice i kako uopće započeti s vježbanjem. Dobra je vijest da se vježbanje u trudnoći preporučuje. No, ako prije trudnoće niste vježbali, sada nije vrijeme za forsiranje. Najbolje je s vježbanjem početi postepeno. Donosimo pregled šest različitih vrsta aktivnosti koje će vas u trudnoći održati zdravom i fit.

Hodanje

Hodanje je tjelesna aktivnost umjerenog intenziteta i jedan od najboljih treninga u trudnoći. Ako prije nikada niste vježbali, hodanje je obično prvi korak u bilo kojem programu vježbanja. Hodanje je dobro za kardiovaskularno zdravlje, za zglobove i kosti, za normalizaciju rada crijeva, ali i za oslobađanje od stresa. Hodanje pomaže i u sagorijevanju kalorija te sprječava dodatno povećanje kilograma tijekom trudnoće.

 Pilates

Pilates je također slabog intenziteta, odličan je za jačanje trbušnih mišića, mišića leđa i zdjelice. Ukratko, svih mišića koji su angažirani tijekom poroda pa će njihovo jačanje prije poroda olakšati i sam porod. Pilates, u konzultaciji s liječnikom, možete vježbati i u posljednjim mjesecima trudnoće.

Trčanje

Ako ste se prije trudnoće bavili trčanjem, većina liječnika savjetovat će vam da nastavite s tom aktivnošću. Samo morate dobro paziti da ne padnete. Prednosti trčanja u trudnoći su brojne i kreću se od koristi za majku (trudnice koje trče imaju manje šansi za razvoj bolesti povezanih s trudnoćom poput gestacijskog dijabetesa), do koristi za samu bebu (poput poboljšane tolerancije na stres ili napredne neurobihevioralne funkcije). Jedna od najvećih prednosti trčanja je povećani volumen cirkulacije krvi i s njim povezani učinci na kardiovaskularni sustav žene.

Planinarenje

Ako ste prije trudnoće aktivno bavili planinarenjem nema razloga da to više ne činite. Kraće planinarske ture i poludnevni izleti odličan su način da ostanete fit u trudnoći. Planinarenje je sretan spoj hodanja i trčanja jer tako sagorijevate više kalorija i srce vam pumpa nešto brže no kada lagano šećete. No jako je važno da budete oprezni i pazite kako koračate stazama.  

Vodeni aerobik i plivanje

Kupanje, hodanje u vodi i vodeni aerobik nude zdravstvene prednosti tijekom trudnoće. Plivanje i vježbanje u vodi dopušta veći raspon pokreta, a nema intenzivnog pritiska na koljena i zglobove. Jedan od razloga zašto biste trebali uvesti plivanje i vodeni aerobik tijekom trudnoće jest taj da voda smanjuje oticanje. Umjesto da uzimate lijekove koji ublažavaju oticanje, fitnes u vodi može imati diuretičke i terapeutske koristi za stanja poput edema izazvanog trudnoćom.

Tekst: I. K.
Fotografija: Shutterstock

Tagovi: , ,

Vezano uz temu

5 emocija na koje niste računali nakon što ste ostali trudni

Iskusit će ih prvenstveno trudnice koje su teškom…

U obitelj Todorić stiže prinova!

Trudnički trbuščić otkriven je u frizerskom salonu!

rani znakovi trudnoće

15 ranih znakova trudnoće

Donosimo vam neke od mogućih znakova, no svakako…

Pročitajte i:

medicinski potpomognuta oplodnja

Tabu koji to ne smije biti: medicinski potpomognuta oplodnja

Mnogo je tabua kad je u pitanju žensko tijelo. Vrijeme je da se tome kaže…

Anamarija Brkić

Domaća dizjanerica u 41. godini prvi puta postala mama. Stigao sin!

Domaća modna dizajnerica u 41. je prvi puta postala majka!

trudnoća

Što sve morate znati o Rh faktoru i trudnoći?

Zašto danas Rh nekompatibilnost više nije problem, no zašto ipak treba pratiti Rh negativnu trudnicu?

Nataša Janjić Medančić

Rodila Nataša Janjić Medančić! Stigla djevojčica zanimljivog imena

"Kompletirali smo vlastiti svemir", rekla je glumica nakon što je u petak rodila svoje drugo…