Djeca koja su pažljiva i ljubazna prema svojim razrednim kolegama i uvijek su im spremna pomoći, postižu bolje rezultate u školi od djece koja ne posjeduju te vrline, pokazalo je najnovije istraživanje objavljeno u britanskom časopisu Child Development.

Istraživanjem je bilo obuhvaćeno 1 175 djece iz Bradforda, grada u zapadnom Yorkshireu, u Velikoj Britaniji.

Djecu se u istraživanju ocjenjivalo na osnovu njihova prosocijalnog ponašanja. Konkretno, ocjenjivala se njihova sposobnost dijeljenja s drugima, suradnja i spremnost da pomognu vršnjacima.

Od učitelja se tražilo da ocijene paze li djeca na tuđe osjećaje, jesu li spremna priskočiti u pomoć kada se neko drugo dijete povrijedi, znaju li dijeliti s drugima, jesu li ljubazna prema vršnjacima i mlađoj djeci i odazivaju li se na pozive za volontiranje.

Ti su rezultati potom dovedeni u korelaciju sa školskih uspjehom koji su učenici, koji su sudjelovali u istraživanju, postigli na standardiziranim testovima iz matematike, čitanja i prirodoslovlja.

Znanstvenici su otkrili da su djeca, koja su pokazala visoku razinu prosocijalnog ponašanja na testovima, postigla bolje rezultate, i to u sva tri područja.

Dapače, pokazalo se da djeca iz socijalno ugroženih obitelji s prosocijalnim ponašanjem mogu nadoknaditi manjkavosti u obrazovanju.

'Prepoznavanje čimbenika koji pomažu djeci da postignu bolji školski uspjeh presudan je korak pri pronalaženju rješenja koja mogu smanjiti obrazovne razlike među djecom', rekla je voditeljica istraživanja, Emma Armstrong-Carter sa Sveučilišta Stanford. Dodala je kako podržavanje pozitivnoga socijalnog ponašanja može biti jedan od načina za poticanje školskog uspjeha u sredinama u kojima djeca misle da nemaju dobre šanse za uspjeh.

Da poticanje prosocijalnog ponašanja kod djece može pomoći u uklanjanju tog jaza, pokazalo je i istraživanje koje su proveli znanstvenici sa  Sveučilišta Leeds i Bradfordskog instituta za zdravstvena istraživanja u Engleskoj.

Znanstvenici su otkrili da se djeca iz siromašnijih četvrti povezuju s nižim školskim uspjehom, ali to vrijedi samo za onu djecu koja pokazuju nisku razinu prosocijalnog ponašanja.

Tekst: Ivana Kalogjera

Foto: Shutterstock