Što kada ocjene postanu važnije od znanja?

Ako krenemo od razredne nastave. U većini škola prosjek ocjena u razrednoj nastavi je preko 4.5!?!?! Što što znači? Tko je tu normalan? Možemo kriviti učiteljice i učitelje, ali nisu oni jedini krivci. Roditelji stvaraju preveliki pritisak na njih, često im i prijete. I što preostaje učitelju? Zašto da svoju glavu stavlja u torbu zbog čije djece? Istih tih roditelja!?

Naravno da svaki roditelj misli da je njegovo dijete NAJ NAJ. Najbolji, najpametniji, najsposobniji i tako možemo nabrajati. Ali kakvu korist radite sebi i svome djetetu, ako učitelja stavljate u takav položaj da dijeli ocjene šakom i kapom. Jer ne želi da mora misliti hoćete li ga napasti čim vaš anđeo dobije manju ocjenu od ODLIČAN iliti IZVRSTAN! Ne vjerujete osobi koja se školovala za učitelja, trudi se i želi samo najbolje vašem djetetu, podučava ga, provodi četvrtinu dana s njim i želi mu da napreduje. Zašto mislite da takva osoba ne zna najbolje ocijeniti vaše dijete!?

A što preostaje učitelju? Boriti se svaki dan s takvim pritiscima? Očekivati prijave inspekcijama, ravnatelju ili slušati raznorazne prijetnje na telefon? Zašto? Zbog koga? Pa jedino što preostaje je poklanjati djeci petice! Zašto gubiti živce i svoje zdravlje zbog ocjene?!? Pa tko i zašto bi se netko normalan borio sa sustavom i roditeljima? Najlakše je dati petice i sve super! Roditelji zadovoljni, djeca zadovoljna i učitelj može sačuvati svoje zdravlje.

SVI SRETNI! A znanje? Ma zar je to nekome još bitno?

Ocjenjivanje po nacionalnom okvirnom kurikulumu

Odavno već govorim učenicima da ocjena nije mjerilo znanja. I to je jedina istina. Pomakle su se granice i imamo inflaciju odlikaša. Sustav je urušen. U našem divnom Nacionalnom okvirnom kurikulumu piše:

"Školske ocjene, bez obzira kako su iskazane, služe raspoznavanju (dijagnozi), predviđanju (prognozi) i poticanju (motivaciji). Formativnim ispitivanjem valja osigurati dodatni poticaj učenju i odrediti kakvoću i količinu znanja i drugih ishoda učenja, nadzirati i usmjeravati učenikovo napredovanje, završno ocijeniti i vrjednovati učinkovitost samog procesa i strategija učenja."

Kako divno i krasno zvuči na papiru. A uz to opis što koja ocjena znači:

Za ocjenu DOBAR (3):
"Ono čime je ocjenjivač zadovoljan opisuje se riječju (ocjenom) dobro. To znači da je ocjenjivač zadovoljan učenikovim postignućem, tj. da je učenik napravio ono što se očekivalo, odnosno uglavnom sve što je opisano u obrazovnomu standardu za nastavni predmet, modul ili određenu kompetenciju (socijalnu, učiti kako učiti ili drugu).!

DA!!! Za ocjenu DOBAR učenik napravi SVE!!! To je ocjena koja je DOBRA i tako ju treba gledati, nema ništa loše u njoj!!!

Za ocjenu VRLO DOBAR (4):
"Tek ako kakav učenikov rad, odnosno ispitni rezultat nadmašuje očekivanja to se opisuje riječima (ocjenom) vrlo dobro, što bi trebalo značiti da je ispitivač zadovoljan iznad svojih očekivanja, odnosno da učenikovo postignuće zahtijeva isticanje kvalitete rada i uložena napora. Takvi učenici na kraju polugodišta ili školske godine mogu dobiti i posebna pismena priznanja od razrednika ili školskih ravnatelja."

To su oni fantastični učenici! Rade, trude se i ostvaruju iznadprosječne rezultate!

Za ocjenu ODLIČAN (5):
"Ako se koji učenici posebno istaknu originalnošću i kvalitetom svojega rada, uloženim naporom i čime sličnim što se ističe u odnosu na ostale, to označavamo riječima (ocjenom) izvrsno ili odlično. Takvih obično nema mnogo pa, prema tome, ni tu riječ, odnosno ocjenu ne bi trebalo odveć često dodjeljivati za postignute rezultate, odnosno ne bi ju se trebalo dijeliti veliku broju učenika jer se uz takvo pretjerivanje gubi smisao istinskoga značenja te ocjene.

A za ocjenu DOVOLJAN (2):
Riječ dovoljan dodjeljuje se uz ocjenu 2, a to znači da se procjenjuje da učenik može i treba postići više, odnosno da se od njega očekuje bolji uspjeh i, k tomu, dodatni napor. To također znači da je učenik dostigao postignuće toliko da zadovoljava minimum što je svim učenicima poznat kao polazište za ocjenjivanje ili je to, pak, nekim učenicima najviše (maksimum) što mogu dosegnuti. U strukovnim školama taj minimum treba biti opisan kompetencijama koje učenik treba postići odnosno kvalitetom radova (proizvoda) koje učenik treba napraviti.

Naravno da ovakvo ocjenjivanje neće biti moguće dok god je školska ocjena jedini i glavni čimbenik pri određivanju učenikove budućnosti. Ali s time i ovakvo ocjenjivanje gubi svaki smisao!

Ocjenjivanje-op-nacionalnom-okvirnom-kurikulumu

Tekst: http://ucenici.info/roditelji-zasto-dobro-nije-dobro/

Foto: Profimedia

Tagovi: , , , , , , ,

Vezano uz temu

U školu bez izmjerene temperature! Je li to stvarno razlog za opomenu?

Učenik koji odbija nositi masku ili ne mjeri…

kako izgraditi povjerenje između djece i roditelja

Kako odgojiti dijete koje se neće bojati povjeriti roditeljima

Djeca vrlo često, ovisno o dobi, ne znaju…

Pročitajte i:

Popis koji je potaknuo raspravu, reagirali i poznati

Nakon što je u sklopu projetka 'Živjeti zdravo', pod stručnim vodstvom prof. dr. sc. Sanje…

Capak otkrio što sa školama nakon današnjeg rekordnog broja zaraženih

U protekla 24 sata u Hrvatskoj je zabilježen neslavni rekord - čak 748 novozaraženih koronavirusom

Evo kako bi trebao izgledati zdrav doručak školaraca!

Pod stručnim vodstvom prof. dr. sc. Sanje Musić Milanović i u sklopu projekta 'Živjeti zdravo'…

škola u vrijeme pandemije koronavirusa i tko treba u samoizolaciju

Roditelji zbunjeni! Kada cijeli razred ide u samoizolaciju, a kada nitko?

Svakoga dana brojimo nove zaražene učenike, a mnogima je nejasno kako se određuje tko sve…