kkao će izgledati iduća školaska godine, hoće li djec ai dalje ići u online školu

Kako će izgledati iduća školaska godina? Tri su moguća scenarija, niti jedan nije dobar

Sve, naravno, ovisi o epidemiološkoj situaciji, no većina roditelja, nastavnika i djece užasava se mogućnosti da bi se od jeseni nastava ponovno mogla provoditi online

Ulazimo u zadnji tjedan školske godine, koju – sigurni smo – baš nitko neće pamtiti po dobrome. Mislili smo da je štrajk bio najružnija epizoda u školskoj godini 2019./20., a onda se dogodila pandemija koronavirusa, koja je od 15. ožujka zatvorila škole. Online nastava postala je stvarnost za hrvatske učenike, koji su se morali priviknuti na novi način funkcioniranja i novu tehnologiju. Iako je ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak hvali kako je naša online nastava među najboljima u Europi, učenici su je ocijenili prosječnom ocjenom. Naime, istraživanje koje je Instituta za društvena istraživanja proveo među učenicima sedmih razreda osnovne škole, pokazalo je kako za učenike online nastava predstavlja izrazito opterećenje zbog velikog broja zadataka u kratkom roku (to smatra čak 71% njih), a ocijenili su je prosječnom ocjenom – 3,14.

Moramo biti iskreni i priznati kako je online nastava donijela i dosta toga olakšavajućeg učenicima. Nije bilo toliko ispitivanja koliko bi bilo u klasičnoj školi, iz mnogih predmeta učenici nisu pisali testove, a kad i jesu , mnogi su imali pomoć: umrežavali su se u grupe, radili su telefoni, tražila se pomoć teta i stričeva… – sve za dobru ocjenu. Ipak, većina roditelja, ali i učenika, užasava se činjenice da bi se i iduće godine, pogorša li se epidemiološka situacija, mogla nastaviti ista praksa. Resorno ministarstvo objavilo je Akcijski plan za nastavu na daljinu u kojem su tri moguća scenarija: prvi je da se nastava održava većinom u školama, drugi je miješani, a treći je model održavanja nastave na daljinu.

Izvor: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Prvi model, većinom u školama, znači da bi neki učenici, primjerice oni koji obole, mogli pratiti nastavu od kuće, a svi ostali bili bi u školama. Mješoviti model predviđa da bi u školu non-stop išli učenici od prvog do četvrtog razreda, a da bi se ostali izmjenjivali po principu tjedan dana u školi, tjedan dana online. U situaciji kad bi se epidemiološka situacija opet rasplamsala, primjenjivao bi se treći model, tj. online nastava. Svi su složni u jednom – u nadi da za niti jednim od ovih scenarija neće biti potrebe.

Tekst: D. P.
Fotografija: Shutterstock

Tagovi: ,

Pročitajte i:

Kako prepoznati darovitu djecu? Ovo su genijalci koji su imali sve točno na državnoj maturi!

Čak 105 maturanata riješilo je ispit državne mature sa 100% točnošću. Evo priča nekih od…

Jelena Pervan, autorica projekta Kuća od priča

Njezina je misija smanjiti otpor prema pisanju i čitanju kod školaraca. Upoznajte autoricu Kuće od priča!

Važno joj je, kaže, naučiti djecu da na pisanje gledaju kao na zabavni hobi i…

maturanti čekaju rezultate državne mature

Objavljeni rezultati državne mature. Veliko iznenađenje nakon turbulentne školske godine!

Čak 105 ispita riješeno je sa stopostotnom točnošću, a padova je za 60% manje u…

dječak ze zabavlja u ljetnom kampu

Kako na zabavan način potaknuti razvoj logike i razumijevanja kod djece?

Djeca imaju kapacitet uzeti maksimum iz svakog iskustva i oni to čine u svakom doživljaju,…