Činjenica je da učenje programiranja ide ruku pod ruku s velikom potražnjom za stručnjacima sa

STEM područja, ali i za vještinama koja se uz ta područja vežu. Na „Virtualnom sajmu karijera i znanja“ održanom u listopadu 2016., čak 47% poslodavaca je zaključilo da je zastarjela osobina radnika „osnovno poznavanje rada na računalu“. Potraživanje na području informatičkih vještina postala su zahtjevnija, pa su poslodavci ocijenili da su vještine budućnosti: rad na specijaliziranim informatičkim programima (79%), programiranje (75%), napredno poznavanje rada na računalu (58%) i data analytics (52%).

Kreativnost i inovativnost su najtraženije vještine na svim stručnim područjima, a znanje stranih jezika, timski rad, komunikacijske vještine i osobni razvoj su bezvremenski klasici po pitanju kvaliteta idealnog radnika.

Programiranjem se razvijaju kognitivne i socijalne vještine

Učenje programiranja već odgovara novim informatičkim standardima poslodavaca, no ono daje odgovor i na neke druge zahtjeve. Istraživanja su pokazala da učenje programiranja pomaže praktičnom rješavanju problema i zadataka budući da se „računalno“ razmišljanje bazira na

razlamanju problema na manje, lakše rješive cjeline, što daje širu perspektivu na problem i više

mogućnosti njegovog rješavanja. Također, učenje programiranja razvija sistemsko i interdisciplinarno razmišljanje budući da traži vladanje velikim brojem informacija i njihovu praktičnu primjenu unutar sustava u kojem su sve komponente međusobno povezane, dok princip pokušaja i pogrešaka iz kojih nastaje nešto konkretno i funkcionalno gradi odvažnost, samopouzdanje te doprinosi aktivnom učenju.

S druge strane, programiranje video igrica kod djece utječe na emotivnu inteligenciju – uči ih empatiji i društvenoj interakciji zato što zahtijeva od programera da se stavi u ulogu potencijalnog igrača i zamisli kako bi se on snašao u tom virtualnom okruženju. Pritom se kod djeteta razvija i autorefleksija jer traži jasnu formulaciju i vizualizaciju ideje oko koje će izgraditi cijelu igricu.

Stoga predlažemo da potražite centre koji djecu podučavaju programiranju i pomognete im da u budućnosti imaju na raspolaganju širok raspon poslova u kojima se ovakva znanja sve više traže.

Tekst: Iva Lukin, studentica komunikologije s prvostupničkom diplomom komunikologije i kroatologije

Foto: Profimedia