Prve analize Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo (HZJZ) , koje su se, doduše, odnosile na prva tri tjedna nastave, pokazale su kako povratak u školske klupe i vrtiće u novoj školskoj godini nije doveo do povećanja broja djece zaražene koronavirusom. Ipak, kako vrijeme odmiče, sve je više škola koje šalju učenike u samoizolaciju. Na današnjoj sjednici Vlade ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs  rekao je da su koronavirusom trenutačno zaražena 294 učenika, dok ih je u izolaciji 4.384. Koronavirus ima 33 prosvjetnih djelatnika, a 143 ih je u samoizolaciji. Iako raste broj zaraženih, ministar je rekao kako "škole nisu izvor zaraze i kako je trenutačno stanje dobro".

"Za sada nema nikakvih promjena što se funkcioniranja škola tiče; sve upute koje su do sada vrijedile, i dalje ostaju na snazi. Nema razloga da sve škole prijeđu na online model nastave", tako je danas za N1 televiziju rekao Krunoslav Capak, ravnatelj Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo. Čak 748 novozaraženih koronavirusom u posljednjih 24 sata u Hrvatskoj ne daje nimalo razloga za optimizam, pa je Capak upozorio kako je vrlo moguće da je došlo do eksponencijalnog rasta broja zaraženih. Poznati matematičar Toni Milun u svojem je videu pojasnio što znači eksponencijalni rast.

"Linearan rast je rast u svakom koraku za isti iznos. Eksponencijalni rast je rast u svakom koraku za jednak postotak, na primjer za 100 posto, odnosno udvostručavanje. RO je broj koji kaže koliko će jedna zaražena osoba u prosjeku zaraziti preostale osobe. U slučaju koronavirusa to je negdje od 1,5 do 3, ali uzmimo da je taj broj 2. Što to znači? Ako imamo jednu zaraženu osobu, ona u prosjeku zarazi još dvije. Svaka od te dvije zarazi još dvije. Sad već imamo još četiri zaražene osobe. Svaka od te četiri još po dvije. Dobili smo još osam zaraženih osoba. Jedan, dva, četiri, osam. Vidimo da je riječ o eksponencijalnom rastu", prenosi Slobodna Dalmacija.

Tekst: D. P.
Fotografija: Shutterstock