Prošlog vikenda završena je  ekološka akcija Think Green  na Pelješcu u mjestu Trstenik. Bila je to 19 akcija u nizu.

Glavni organizatori ekološke akcije i

nositelji projekta Think Green su Ronilački klub Roniti se Mora i National

Geographic Hrvatska te ostali partneri Mares, Hrvatske Vode, Jamnica, Garmin,

ESET NOD32, Zagrebačke pekarne Klara, Pivovara Medvedgrad, Edivo, Grgić Vina,

Konoba Vitaceae, Fast Food Z, Bezek, DC Blue Planet, OPG Branko Džajić, D'Oro

Grill, Caffe bar Felix, Stijena, Pizzeria Riva, Poljanić, Septem pontes, Pons,

Postir i Scubalife.

Podmorje u uvali Trstenik i plažu Zaglavak čistilo je 40 ronioca i nekolicina volontera na obali kojima su se pridružili i mještani Trstenika. Izvađeno je preko 400 vreća plastičnog otpada, desetine auto guma i akumulatora, bokobrani sa brodova, cijev od preko dva metra, stotinjak metara čeličnih sajli, starih vrša te stolica, koje su zbrinuli djelatnici komunalnog poduzeća Bilan. Sakupljeno je otprilike 5 tona krupnog otpada i otpada u vrećama.

Za izvlačenje krupnog otpada koristili su se ronilački padobrani, kuke te brodice. Situacija sa otpadom na ovakvim prometnim, poluzatvorenim, mikrolokacijama naravno nije zadovoljavajuća. Nakon ovakvih akcija nitko ne očekuje da je podmorje potpuno očišćeno, ali je edukativni efekt nemjerljiv. Nekoliko tona izvađenog otpada i smeća nisu zanemarivi, ali pravi cilj ovakvih eko akcija, nije samo čišćenje nego i edukacija građanstva, poticanje odgovornijeg ponašanja i ukazivanje na sve veću opasnost od zagađenja. Pravi cilj je djelovanje na svijest te smanjivanje zagađenja, a tek onda sanacija. Ova akcija na pravi je način ostvarila oba cilja.

Možda najveći pothvat ove akcije je bila plaža Zaglavak, koja je cijela bila prekrivena smećem, koje većinom pristiže iz Albanije nošeno Jugom. Nakon akcije plaža je ponovno u funkciji za prihvat turista.

U akciji ronilačkog kluba Roniti se mora i National Geographic Hrvatska sakupljeno 5 tona krupnog otpada