Svake godine milijuni tona smeća završe u oceanima, a do 2050. bi u njima moglo biti više plastike nego ribe. Iz tog razloga Europska unija svake godine organizira kampanju #EUBeachCleanUp, kojom nastoji potaknuti građane da daju svoj doprinos smanjenju onečišćenja naših mora i oceana. U cijelu priču, uključeni su i legendarni Štrumpfovi, kao zaštitna lica kampanje, koji više od 60 godina prenose univerzalne vrijednosti poput solidarnosti, hrabrosti, tolerancije, rada, poštivanja prirode i okoliša.

Tim je povodom Predstavništvo Europske komisije u Hrvatskoj organiziralo akciju čišćenja podmorja na plaži Podrače u Brelima zajedno s Bikini Dive klubom. Hrabri ronioci vadili su smeće na dubini većoj od 30 metara kako bi pomogli u smanjenu onečišćenja mora. Ovakvih hvalevrijednih akcija priželjkujemo puno više, a čist okoliš, more bez smeća i borba protiv klimatskih promjena naša je budućnost.

Do 2025. godine sve države članice UN-a obvezuju se spriječiti i značajno smanjiti onečišćenje mora, uključujući morski otpad i onečišćenje hranjivim tvarima.

Foto: Mate Milutina