Poštovana,

polazak u školu je velika prekretnica u životu djeteta, a usvajanje čitanja i pisanja najvažniji zadatak u početnom školovanja. No, kako sva djeca nisu jednako spremna za usvajanje čitanja i pisanja, taj se proces ne odvija kod svih prvoškolaca jednakim tempom i uspjehom. Važan preduvjet za to su predčitalačke vještine, a to se prije svega odnosi na sposobnost uočavanja i izdvajanja pojedinog glasa iz cjeline riječi (fonološka svjesnost), te sposobnost glasovnog spajanja (sinteza) i raščlanjivanja (analiza) riječi.

U tom bi smislu kod vaše djevojčice najprije trebalo provjeriti razvijenost predčitalačkih vještina. To što navodite da prepoznavanje, odnosno pamćenje nekih oblika slova (grafema) veže uz asocijaciju riječi koje započinju tim glasom/slovom, a uz to zamjenjuje slične grafeme poput n i m, upućuje na mogućnost postojanja izvjesnih vizuo-perceptivnih poteškoća. Temeljem toga može se pretpostaviti da će se i proces usvajanje čitanja i pisanja odvijati s poteškoćama.

Zato bih vas svakako uputila logopedu koji će dijagnostičkim pregledom kod vaše djevojčice moći detaljno procijeniti stanje predčitalačkih vještina, te vas savjetovati za daljnje korake i konkretnu pomoć.