Nova zbirka pjesama za djecu i odrasle 'Zaljubljena u čitav svijet' Olje Savičević Ivančević pruža jedinstveno čitateljsko iskustvo svim književnim sladokuscima, zaljubljenicima u poeziju i ljubiteljima znalački dizajniranih i ilustriranih knjiga. Većina čitatelja poznaje Olju Savičević Ivančević kao suvremenu spisateljicu za odrasle, no bolji poznavatelji djela nagrađivane splitske prozaistice i pjesnikinje pamte je i kao autoricu slikovnica i dramskih tekstova za djecu. Malobrojnima je poznato da je Olja započela svoju spisateljsku karijeru još kao četrnaestogodišnja djevojčica zbirkom pjesama 'Bit će strašno kada ja porastem'.

Izabrani stihovi iz toga davno objavljena pjesničkog prvijenca iznova su ukoričeni u slikovnici 'Zaljubljena u čitav svijet'. Nova zbirka pokazuje autoričin pjesnički put od prvih pjesama o prijateljstvu, zaljubljenosti i traženju svoga mjesta u svijetu do najnovije poezije za djecu ispisane tijekom proteklih desetak godina u kojima je intenzivno pisala songove za kazališne predstave.

Prva tematska cjelina posvećena je dječjem svijetu, druga je nadahnuta morem i morskim životom, a u trećoj je opjevan lik oca, najpametnijeg i najjačeg superheroja, ali i čovjeka koji se plaši ljudi rođenih u drugoj boji. Odabir pjesama potpisuje urednica knjige Emica Calogjera Rogić, zaslužna i za neobičan format slikovnice kojim je željela naglasiti posebnost pjesama Olje Savičević Ivančević i ilustracija Ane Kovačić.

'Format harmonika/concertina primjenjuje se često za bookart izdanja malih naklada. Njegova je posebnost u tome što se može listati i čitati kao klasična knjiga, a rastvoren dugačak je 176 cm i možemo ga čitati obostrano. Tako sve pjesme i ilustracije doživljavamo kao skladnu cjelinu, kao zaokruženi doživljaj djetinjstva, vedar i zabavan, ispunjen toplinom prijateljstva i velikih očekivanja', objašnjava urednica knjige.

Vizualnom komponentom slikovnice jako je zadovoljna i Olja Savičević Ivančević koja ilustracije Ane Kovačević opisuje kao duhovite, vedre, zaigrane i profinjene.

'Nisu samo pratnja pjesmama nego zbilja poseban umjetnički rad. Ali umjetnica je i urednica Emica Calogjera Rogić koja je za ovu zbirku smislila neobičan, pomalo zaboravljen format koji nas vraća baš u ona vremena u kojima su nastale prve pjesme', kaže autorica slikovnice.

Najstarija pjesma u zbirci, 'Luda glava', nastala je kad je Olja Savičević Ivančević bila petašica, a dvije godine poslije ta je darovita učenica sedmog razreda osnovne škole u Kaštel Lukšiću osvojila prvu pjesničku nagradu na razini bivše države.

Zmajeva nagrada za poeziju koju pišu djeca bila je njezina ulaznica u svijet ozbiljnih pjesnika u kojemu je upoznala Momčila Popadića, Jadranku Sviličić i Jakšu Fiamenga. Oni su podržali inicijativu njezinih nastavnica o objavljivanju Oljine zbirke pjesama.

'S jedne strane tu zbirku nije izdao neki ozbiljan izdavač, nego moja osnovna škola u malom mistu, a s druge tiskana je u nakladi od 3000 primjeraka pa sam tako letjela avionom na snimanja nekih tada popularnih dječjih emisija. Nekoliko sam puta nastupala s Mladenom Kušecom i bila jedna od njegovih 'Bijelih vrana', nastupala sam kao klinka ili se družila s puno velikih umjetnika tog vremena, glumaca, slikara, pjesnika. S Tomom Bebićem, Duškom Trifunovićem, Marijom Braut, Izetom Sarajlićem, Vesnom Parun…, da spomenem neke pjesnike kojih više nema. To je na mene jako utjecalo. Imala sam svoj običan školski i ulični život u malom mjestu i imala sam njih', prisjeća se Olja Savičević Ivančević koja je od prvog honorara sebi kupila bicikl kakav joj roditelji ne bi mogli priuštiti.

Iako zvuči sasvim nevjerojatno, ova profesionalna spisateljica posljednjih mjeseci živi od poezije. Njezini su stihovi zabavni i začudni, i podjednako ih obožavaju i djeca i odrasli. Iznimno je cijeni i ilustratorica Ana Kovačić koju je Školska knjiga pozvala da prvi put ilustrira slikovnicu.

'Taj maštoviti kontinuirani format uvjetovao je pristup ilustriranju s cjelinama koje se pretapaju jer nema klasičnog listanja stranica. Format je zanimljiv i zato što knjiga postaje objekt koji se može izložiti ili kulisa koja potiče čitatelja na stvaranje vlastitih priča. Ilustracije su izvedene u digitalnoj tehnici, a glavni lik koji se pojavljuje kroz cijelu slikovnicu je djevojčica, simbol djetinjstva i odrastanja. Osim djevojčice u slikovnici možete naići i na mačka, galebove, rode, žapca, pa čak i jednu morsku sirenu', opisuje ilustratorica.

Tekst i foto: Press/Mladen Jergović