Bojan Stojnić iza sebe ima godine bavljenja nutricionizmom. Iako mu je tek 31 godina,

uspješna sportska karijera, magisterij iz nutricionizma i doktorat iz područja

Nutrigenomike i Personalizirane prehrane u Španjolskoj, ulijevaju povjerenje u

ono što ima za reći. Posjeli smo Bojana da provjerimo što se krije iza

njegove teorije o važnosti zajedničkih obiteljskih obroka i važnosti edukacije o pravilnoj prehrani od najranije dobi.

"Edukacija o važnosti pravilne prehrane u očuvanju zdravlja trebala bi zaista započeti već u osnovnim školama, a omogućavala bi vašem adolescentu „pametniji“ izbor namirnica u obrocima koje konzumira izvan kuće”, kaže Bojan koji ističe kako je roditeljska uloga u stvaranju djetetovih navika presudna: “Uloga roditelja je velika, da. I nije uvijek jednostavno. Svakako bi trebalo poticati zajedničke obiteljske obroke, pripremu raznolikih i nutritivno kvalitetnih obroka, pripremu obroka za školsku marendu umjesto osiguravanja djetetu novca za njenu kupnju itd”.

Međutim, Stojnić tvrdi da nije sve ni do roditelja, odnosno da se često “bore” s okolinom: “Utjecaj marketinga je snažan, a prehrambena industrija većinom promovira namirnice niske nutritivne kvalitete. Trgovci na hodnike škola postavljaju aparate sa sokovima i grickalicama, pozicioniraju prodavaonice brze hrane u neposrednoj blizini škola… Takve bi se stvari trebale zakonski regulirati. Jedna od strategija mogla bi biti uvođenje organizirane prehrane i u srednje škole”.

Pitali smo Bojana što nam je onda činiti da našoj djeci usadimo što ranije bolje navike?

“Za početak moramo razumjeti da pravilna prehrana ne predstavlja izbacivanje tzv. nezdravih namirnica iz prehrane, već uključivanje što većeg broja zdravih. Ako je prehrana adolescenta uravnotežena, ostat će prostora i za slatkiše te grickalice. Zato najprije treba osvijestiti unosite li već sada u obroke vaše djece i vas samih (koje ne smijete zanemariti uslijed užurbanog života), dovoljno zdravih namirnica. Na web stranici nutricionizam.hr možete provjeriti trenutno stanje vaše prehrane, što je svakako prvi korak”. Nakon prvog koraka, Bojan naglašava kako je drugi korak strpljenje: “Žurimo. Prehrambene navike ne stvaraju se preko noći, kako kvalitetne, tako i one nepoželjne. Bilo da želite smanjiti vlastiti broj kilograma, pomoći djeci da steknu zdravije navike, obogatiti prehranu vaše obitelji… za sve to treba vremena. Svaka prehrambena promjena jest proces u kojemu treba ustrajati. Kilogrami se također ne nakupljaju preko noći. Ne treba očekivati senzacionalne promjene, već strpljivo mijenjati navike”.Bojan također kaže kako su zamke interneta velike: “Savjete tražimo na krivom mjestu. Internet je blagoslov i prokletstvo u istome. Daje nam trenutni pristup svom ljudskom znanju, no na njemu nema kontrole kvalitete sadržaja. Bez kvalitetne podloge iz biologije, biokemije, fiziologije i psihologije, nije se teško izgubiti u njegovim bespućima i krenuti alternativnim prehrambenim putevima”.

Nije na odmet potražiti savjet i pomoć ako

smo se već izgubili u tim bespućima. Roditelji pokušavaju organizirati svoje

vrijeme i vrijeme svoje djece tako da bude kvalitetno, da pojedu nešto zdravo i

da usput stignu ispuniti sve svoje dnevne i tjedne obveze. “U sferi

prehrane, nutricionist je stručnjak koji posjeduje potrebno prehrambeno znanje.

Efikasnije od vas može profiltrirati

nepotrebne informacije te vam uštedjeti vrijeme. Poslužiti vam serviran provjeren,

primjenjiv i praktičan savjet ili program prehrane. U svakom slučaju, možemo vam

poštedjeti vase živce”.

Projekt nutricionizam.hr započeo je 2011. godine kao osobna

frustracija zbog golemog broja prehrambenih dezinformacija u medijima. Kroz

stručne članke, besplatnu analizu prehrane, individualizirane usluge te

predavanja i radionice nastojimo demistificirati prehranu, pojednostaviti

prehrambeni savjet i usmjeriti fokus na doista bitne prehrambene

čimbenike. 

Ne zagovaramo niti jedan specifični prehrambeni pristup.

Naše znanstveno iskustvo upotrebljavamo za kritičku interpretaciju literature.

Rezultat su nepristrani savjeti u najboljem interesu naših čitatelja i

klijenata.