Pitanje:

Poštovana odvjetnice Musulin, na stranicama roditelji.hr sam pronašla članak od 3. 1. 2017. "Ozljeda djeteta u dječjoj igraonici prilikom proslave rođendana". Na pitanje roditelja Vi ste dali odgovor. Naš problem je sličan i mislim da se mnogima dogodio, a ne znaju što napraviti. Moja majka je 19. 11. 2017. mojeg sina od 4,5 god odvela u igraonicu u Slav. Brodu, sjedila je na nekoliko metara od njega kada je pao s malog tobogana. Pao je na lijevu stranu i napukla mu je neka kost u lijevom laktu. Taj dan je bila nedjelja, igraonica je bila puna djece raznih uzrasta. Na tom malom toboganu visine oko 1 m sa kojeg je pao je bilo i nekoliko djece manjeg uzrasta, svi su žurili, gurali se kako to djeca rade, ništa ozbiljno da bi netko od nas roditelja reagirao. Animatorice su bile prisutne, no međusobno su pričale, na trampolinu je bilo više djece raznog uzrasta, po podu loptica no njima to nije smetalo. Kada je moj sin pao (pod je obložen strunjačama) na lijevu stranu, počeo je neutješno jako plakati. Baka ga nije mogla smiriti, ja sam došla i odmah ga odvela na Hitnu u Slav. Brodu. Rentgenski snimak je pokazao napuknuće lijevog lakta, dobio je longetu koju nosi već 2 tjedna. Ruka ga boli, već smo dva puta bili na kontroli kod kirurga i ovu srijedu očekujemo da će skinuti longetu. Neko vrijeme ne može ići u vrtić, mora paziti na ruku, malo ga boli, ne može je ispružiti u laktu i treba vremena da to zacijeli i bude kao prije. Zanima me imamo li pravo na odštetu od igraonice u kojoj se pad dogodio?

Pri dolasku u igraonicu potpisujemo neki papir s našim podacima i da prihvaćamo Pravilnik  igraonice koji kaže da smo sami odgovorni za bilo što da se dogodi djetetu. No mi roditelji ne možemo sami praviti red u igraonici, prigovarati tuđoj djeci kako da se ponašaju, mislim da je to posao animatorica koje su za to plaćene.

Odgovor: Razumijevajući Vašu životnu situaciju odgovaram kako slijedi. U konkretnom slučaju može se raditi o odgovornosti igraonice zbog propuštanja brižljivog nadzora nad djecom. Takav propust potrebno je evidentirati, odnosno dokazati jer ukoliko odbijaju razgovarati i dati Vam informaciju o osiguravajućem društvu kojim su eventualno osigurani, onda je isto moguće dokazivati u sudskom postupku. Prilikom podnošenja tužbe morate pribaviti dokumentaciju kojom dokazujete da je dijete bilo upravo u toj igraonici te da je do ozljede došlo za vrijeme dok se osoblje o istom brinulo. Visina štete dokazuje se medicinskom dokumentacijom, odnosno u postupku medicinskim vještačenjem po stalnim sudskim vještacima koji nakon uvida u medicinsku dokumentaciju i pregleda djeteta sačinjavaju Nalaz i mišljenje iz kojeg je razvidna visina pretrpljene štete.

Ukoliko odgovorni iz igraonice odbiju razgovarati, odnosno dati Vam informaciju o osiguravajućem društvu predlažemo svakako angažirati odvjetnika.

Tekst: Blaženka Musulin, www.odvjetnicki-ured-musulin.hr

Foto: Profimedia

*Izjava o odricanju od odgovornosti Navedeno mišljenje je dano isključivo u informativne svrhe na osnovi informacija navedenih u pitanju korisnika, zbog čega isto ne mora biti potpuno, iscrpno ili precizno te ne predstavlja obvezujuće stručno ili pravno mišljenje. Adria Media Zagreb d.o.o. i autor ne odgovaraju za bilo kakvu štetu koja može nastati kao posljedica korištenja navedenog mišljenja objavljenog na internetskim stranicama. Korisnicima se stoga savjetuje poduzimanje svih potrebnih mjera predostrožnosti prije uporabe takvih mišljenja, a koje koriste na vlastitu odgovornost. S obzirom na to da su zakoni često skloni izmjenama, korisnicima se predlaže obratiti pozornost na mogućnost da je došlo do određenih zakonskih promjena.