Zajedničko vrijeme stvara obitelj. Struktura obitelji puka je formalnost ako relacije između članova nisu ispunjene toplinom, povjerenjem, sigurnošću i ako nemaju neki svoj identitet, svojevrsnu obiteljsku individualnost. Suvremeni način života ostavlja nam premalo vremena za kretanje i zajedničko kvalitetno vrijeme, što se itekako odražava na kvalitetu života djece i cijele obitelji. Zbog toga su Zagrepčanka Maja Jerčić, mag.paed., i Splićanka Dragana Pavičić, dipl. učiteljica, pokrenule jedinstvenu obiteljsku edukaciju u prirodi La Family, čija je svrha pružiti potrebne potpore obiteljima u njihovim nastojanjima da kompenziraju nedostatke suvremenog načina života, osnaživanje kompetencija roditelja i djece te odgovaranje na brojna pitanja i nedoumice roditelja vezane za odgoj i obrazovanje djece.
"Prije 2 god. Iben Sandahl, autorica svjetskih uspješnica 'Danski odgoj djece' i ' 'Igra na danski način' gostovala je na konferenciji 'Odgoj za 21. stoljeće' koju sam organizirala. Tada sam dosta razgovarala s gđom Sandahl upravo o tom danskom konceptu. Nedugo zatim upoznala sam Maju. Obje smo svjesne koliko nam je svima danas potreban mir i bijeg od stresa i koliko zbog brojnih obaveza malo vremena provodimo s obitelji. Hygge nam se pokazao dobar način i za hrvatske obitelji”, kaže Dragana Pavičić, koja stoji i iza Kluba učenja Education Lab iz Splita.

"Promjena u znanju i vještinama najproduktivnija je upravo u trenucima opuštenosti i zadovoljstva, tada je doživljaj učenja prirodan i praćen osjećajem sreće. Dakle, temeljno je pitanje bilo kako stvoriti okruženje kojim ćemo dobiti sve to - opuštenost, prirodnost, pozitivne osjećaje, ispunjenost i zadovoljstvo. I tako smo, s hygge konceptom kao polazištem i ciljem, stvarale osmislile edukaciju koja prvo aktivira tijelo i potiče stvaranje hormona sreće, koja se ne odvija u zatvorenim prostorima učionica, već u prirodi u okviru stancija, seoskih imanja i sl., te kroz koju svi članovi obitelji osnažuju svoje vještine i imaju priliku za dodatno povezivanje. Cilj je da članovi obitelji budu fokusirani na zajedničke trenutke te da sve posvete jedni drugima, a da ujedno i nauče nešto korisno iz domene učenja, medijske pismenosti, međusobnog odnosa, itd, ovisno o tome što je tema edukacije", kaže Maja Jerčić, začetnica KoHo pedagogije, napominjući kako već ovaj vikend organiziraju La Family u Vodnjanu i u Matuljima, a uskoro su i u Međimurju, Zagorju, Dalmaciji i okolici Zagreba.
Tema radionica u Istri i na Kvarneru bit će "Sretni učenici: novi pogled na učenje”, što je osobito aktualno sada, uoči početka nove školske godine.
"Najviše ćemo raditi na tome kako promijeniti percepciju učenja i od jedne negativne slike prema kojoj je učenje tlaka, teška i mučna rabota na koju smo prisiljeni, doći do pozitivne slike učenja prema kojoj je učenje izazovan, kreativan i logičan proces koji nam pruža osjećaj zadovoljstva. Već godinama provodim programe Učimo učiti i pokazuje se da su, osim samih vještina učenja - manifestiranih kao stilovi i metode učenja - za kvalitetu učenja i školsku uspješnost važni i samopouzdanje, samopercepcija, motivacija, kao i neke osobine iz voljno-djelatnog spektra; a roditelji mogu pozitivno djelovati upravo na ta područja", kaže Maja, napominjući kako – ako na učenje počnemo gledati kao na način postizanja zadovoljstva, kad učenici usvoje potrebne predodžbe i alate, a roditelji kako kvalitetnije poticati razvoj kompetencija učenja - dolazimo do jedne sasvim nove paradigme prema kojoj učenje usrećuje.

"Sve do sada rečeno zvuči podosta filozofski, kada to spustimo na konkretnije razine metoda učenja koje imaju taj potencijal da učenje čine smislenijim, a učenike zadovoljnija, tada govorimo o metodama koje su kompatibilne s dva ključna misaona procesa za učenje: grupiranje/ kategoriziranje i, drugo, povezivanje (uočavanje uzročno-posljedičnih veza i izvođenje konkluzija). Stvar s učenjem je toliko jednostavna, a ujedno toliko komplicirana za opisati kao odgovor na jedno pitanje. Učenje je zapravo razmišljanje. Savjet za roditelje kako djecu motivirati na učenje je da ih se uči razmišljati. Jer djeca su misaona i kreativna bića koja ne vole učiti samo zato što nisu naučili razmišljati dok uče, čim im se pokaže kako je nove informacije lakše pretvarati u znanja kada koristimo paletu misaonih vještina, oni postaju motivirani jer to je način učenja koji im smisla. La Family pokreće smisao u učenju kroz opuštenost, prirodnost i ugodu hygge obiteljskih momenata", pojašnjava Maja naglašavajući još jednom najvažniji "moment" sretnih obitelji – kvalitetno zajedničko vrijeme.

Tekst: D. P.
Fotografije: Shutterstock