jež bodljikavko

Kada 11-godišnji dječak oponaša životinje na filmu: ‘Tata me je morao škakljati da me nasmije!’

Ove je subote u sklopu Kino Kino festivala prikazan i kratkometražni animirani dječji film 'Jež Bodljikavko', koji je prikazan na više od 40 festivala, a na festivalu u Japanu je osvojio i prestižnu Nagradu guvernera Osake

Kratkometražni animirani dječji film ‘Jež Bodljikavko’ u produkciji Ustanove Zagreb film niže uspjeh na svjetskim festivalima – prikazan je na više od 40 festivala (uključujući prestižne u Hirošimi, Londonu i Varšavi) i nagrađen na četiri. Nedavno mu je Kadoma International Film Festival u Japanu dodijelio Nagradu guvernera Osake, koja se dodjeljuje poticajnim i izvrsnim filmovima koji doprinose reputaciji grada Osake.

Domaća je publika ‘Jež Bodljikavko’ imala prilike pogledati na KinoKino festivalu za djecu koji se održao 20. studenoga u kinu Tuškanac u Zagrebu, u sklopu programa ‘Moj prvi odlazak u kino’ Zagreb Film festivala.

‘Jež Bodljikavko’ je edukativna bajka socijalno osjetljive prirode. Radi se o marljivom ježu koji održava pučku kuhinju za potrebite – dabar ima peraju umjesto repa, stari majmun koristi štap za hodanje, medvjedica je samohrana majka, a vjeverica je siročić. Kada dođe zima, sebično čudovište im počinje krasti hranu, što im ugrozi egzistenciju…

Redatelj, scenarist i umjetnički direktor je Tihoni Brčić, inače stručnjak za filmsku grafiku i predavač na Akademiji dramske umjetnosti. Film se oslanja na tradiciju Zagrebačke škole animiranog filma kombinacijom crteža na papiru i pozadina od gline. Time se ujedno željelo djeci odrasloj u svijetu jeftine kompjuterske animacije skrenuti pozornost na bogatstvo tradicionalnih likovnih tehnika.

Na animaciji i likovnom rješenju radili su Dario Kukić i Ante Strinić, za kameru i montažu zadužen je bio Tomislav Gregl, za dizajn zvuka Lana Horvatić, a umjetnički supervizor je bio Simon Bogojević Narath. Film je dobio financijsku potporu grada Zagreba i Hrvatskog audio vizualnog centra, a producirala ga je Ustanova Zagreb film.

Neobično je da film nema glazbu niti dijaloga kao većina animiranih filmova, što će profesionalci znati da je vrlo izazovno jer treba nekako izbjeći tišinu. Zato smo porazgovarali s Lanom Horvatić, koja je dizajnirala zvuk, i jedanaestogodišnjim Tianom Brčićem, sinom redatelja, s kojim je davala mrmljajuće glasove životinjama. Inače i redatelj je davao glasove, što mu očigledno nije bio problem. ‘Sa sinom se ionako majmuniram doma, pa mi nije bio problem glumiti majmuna u filmu’, ispričao nam je Tihoni.

tian i lana

Odakle inspiracija za dizajn zvuka?

Lana: Kako je sama radnja filma smještena u šumi kroz različita godišnja doba, jako puno vremena sam provela upravo u šumi sa svojim psom, osluškujući zvukove u šumi, ptice, lišće, generalno atmosferu. Postoji jako puno melodije u tim zvukovima, tako da me to inspiriralo da svaki šum bude kao nota ili fraza u skladbi. Od svih zvukova, pjevušenje u jednoj sceni je baš prava melodija. S obzirom da nisam skladateljica, ovo je nastalo nekako spontano, a opet efektno.

Je li bilo teško davati glasove životinjama u filmu?

Tian: Nije mi baš išlo smijanje na silu pa me tata škakljao da me nasmije. Teško je bilo i ponavljati glasove više puta jer mi se sušilo grlo. Tada sam bio prehlađen, pa su zvukovi bili čudni, nekako šmrkavi i slinavi, zapravo dobri za lisca.

Kako je bilo surađivati s jedanaestogodišnjakom na snimanju glasova?

Lana: Djeca imaju stvarno veliku maštu i zapravo mi je bilo zanimljivo slušati s kojom lakoćom su ti životinjski glasovi bili stvarani. Mislim da se uvijek može naučiti nešto iz dječje igre, a i bilo nam je zabavno!

U filmu majmun ispusti i par smiješnih prdaca, kako su oni napravljeni?

Tian: To sam ih ja napravio – puhao sam u dlanove. Moji prijatelji su nekad prdjeli pod satom u drugom razredu. Nisam znao da se zezaju, dok mi poslije sata nisu pokazali kako to izvode rukama i ustima.

S koji prizorom iz filma ste najzadovoljniji u pogledu zvuka?

Lana: Trenutak kad Bodljikavko tone u san, mijenja se godišnje doba i kad ga lisac preplaši, draga mi je scena u filmu što se tiče zvuka, jer ima tu jednu gradaciju u intenzitetu zvuka koji prati situaciju u stvaranju napetosti.

Koji prizor iz filma ti je najdraži?

Tian: Kada čudovište iskoči iza voća! Njegov je hrapavi zvuk bilo teško izvesti jer me je malo grebalo grlo kad smo snimali.

Što vam je bio najveći izazov na filmu?

Lana: Vratiti se u igru. Igru kreveljenja i proizvodnje neartikuliranih zvukova. Nekako to sve ishlapi odrastanjem, no ne izgubi se. I kad to shvatiš, osjećaš se ponosno. Ta dječja kreativa samo mijenja oblik u odrasloj dobi.

Tekst: Iva Brčić i Zvjezdana Bubnjar
Foto: Zagreb film

Tagovi: ,

Vezano uz temu

Osvrt na animirani hit Snježno kraljevstvo 2

Dijete vas nagovara da ga odvedete na Snježno…

Medvjedić Paddington 2, obiteljska komedija

U želji da roditeljima pomogne u izboru dječjih…

Uzbuna na Zelenom Vrhu uskoro u kinima

Nove Kokove avanture stižu na velika platna 26.…

Pročitajte i:

djeca i horoskop

Samo za one koji vjeruju u astrologiju: Koliko vam poznavanje djetetova podznaka može pomoći u odgoju?

Koliko djece, toliko osobnosti... Prema astrologiji, djetetov nam podznak govori o motivaciji koja ga pokreće…

trudnica i mačka

Trudnica se povezala sa skotnom macom lutalicom pa postale majke u isto vrijeme!

Kada očekujete bebu, uvijek je lijepo imati prijateljicu koja je također trudna pa zajedno dijelite…

Preuzmite odgovornost za svoju plodnost: Kako prakticirati učinkovitu prirodnu kontracepciju ili si povećati izglede za trudnoću?

Novo izdanje svjetske uspješnice koja je pomogla stotinama tisuća žena da na prirodan način izbjegnu…

Ryan Reynolds

Duhoviti Ryan Reynolds: 'Ne vrte me kćeri oko malog prsta, već ja sam sebe!'

Poznati glumac i njegova životna partnerica Blake Lively roditelji su tri kćeri, a svoj obiteljski…