Edita Gombović

Edita je mama, uspješna poduzetnica i dokaz da će žena za svoje dijete napraviti čuda

Nakon godina rada u bankarskom sektoru, Edita Gombović uzela je dvije godine pauze i bila 'full time' mama, pripremajući teren za pokretanje vlastite poduzetničke priče. Kako danas, kad 'kreira' imidž brojnih brendova u digitalnom svijetu, gleda na sveprisutnost 'ekrana' u dječjim životima te što savjetuje ženama koje razmišljaju o poduzetništvu?

Kad je njezina kći krenula u prvi razred osnovne škole, to je za Editu Gombović značilo završetak korporativne karijere. Nakon godina rada i iskustva u bankarskom sektoru, u kojem je kreirala marketinšku strategiju za najutjecajnije brendove, trebao joj je posao koji bi joj omogućio fleksibilnost.
“Školski praznici traju 10 tjedana i ja jednostavno nisam imala kome povjeriti dijete u tom periodu. Prepoznala sam to kao idealno vrijeme da pokrenem vlastiti biznis. Djeca nas mogu motivirati na izvanredne stvari", počinje svoju priču 44-godišnja Edita, vlasnica marketinške agencije LeadMarketing i majka danas 10-godišnje djevojčice. Edita je odrasla u obitelji poduzetnika, pa je ova odluka na neki način bila i očekivana.
Moja majka vodila je obiteljski biznis 25 godina, tako da sam već od mladih dana shvatila prednosti i izazove poduzetništva. Kroz MBA školovanje na Cotrugli Business School ojačala sam svoje uvjerenje da je privatni biznis dugoročno najbolja opcija. I tako, uz kombinaciju gena i obrazovanja, a i osobnih preferencija, odlučila sam se za poduzetništvo", priča Edita, stručnjakinja u digitalnom marketingu.
“Moj prvi klijent bila je firma koja se bavi pružanjem financijskih usluga poduzećima i računovodstvom. S njima sam ostvarila uspješnu suradnju koja traje i danas. Danas surađujem s klijentima iz financijskog sektora, IT-a, turizma i kozmetičke industrije. Nemam problema sa stjecanjem povjerenja. Kvalitetne odnose s klijentom gradimo i prije i tijekom suradnje. Svoje kompetencije komuniciramo putem content marketinga (web stranice, blogova, društvenih mreža…). Najsretnija sam kada nam klijent da puno povjerenje. To me najviše motivira da uzvratimo izvrsnim rezultatima", kaže Edita, napominjući kako su joj, pri pokretanju privatnog biznisa, vjetar u leđa bili i državni poticaji za samozapošljavanje kojima je pokrila doprinose za prvu godinu poslovanja i pribavila opremu i software za rad.

“Zadovoljna sam kako se stvari razvijaju. Ne očekujem uspjeh preko noći. Razvijamo se umjerenim tempom", kaže Edita koju u odluci da krene u privatno poduzetništvo nije ni pokolebala činjenica da je samohrana majka, što je - dakako - jedan dodatni životni izazov.
“Kao samohranoj majci bilo mi je teško uskladiti sve obveze, posao, dijete, kućanstvo. Sve me to jako iscrpljivalo pa sam prije pokretanja vlastite firme uzela dvije godine pauze i bila full time mama. Pripremala sam teren za svoj privatni biznis, specijalizirala se u digitalnom marketingu, dogovorila prve poslove. Imala sam vremena da sve pozorno pripremim. Naravno, ulazak u poduzetništvo ne znači da ćete nastaviti tamo gdje ste stali s primanjima. Više je nalik kretanju iz početka. Ali sloboda nema cijenu. Radim subotom, nedjeljom, praznicima, do 2 u jutro ako treba, ali kad moje dijete treba odvesti na satove klavira ili glume, ja sam slobodna da to učinim", kaže Edita napominjući kako joj je u odgoju najvažnije da njezina kći zna da je voljena, da ima nekoga tko ju čuje, vidi, uvažava, da izraste u osobu koja ima svoje mišljenje, koja zna postaviti granice i ima pravo na pogrešku.
“Svjesna sam da sam ja model po kojem ona odrasta i da ona upija sve ono što ja jesam. Zato se trudim biti zadovoljna i sretna. Imam svoje self care rituale kojima i njoj pokazujem da treba uvijek brinuti za sebe. Jer djeca ne upijaju samo ono što im kažemo već i ono što im neverbalno poručujemo. Zato mi moramo biti dobro da bi oni bilo dobro", kaže ova mama.
Zanimalo nas je kako ona, kao netko iz digitalnog svijeta, gleda na sveprisutnost ‘ekrana’ u dječjim životima te koja pravila vrijede u njezinoj kući.
“Naša djeca su naše napredne verzije. Svijet u kojem oni odrastaju je potpuno drugačiji od svijeta u kojem smo mi odrastali. Digitalizacija je dio njihove svijesti od malih nogu. Kroz digitalizaciju oni uče alate koji se danas koriste u svijetu rada. Tako oni u ranoj dobi usvajaju alate koji će većini ljudi ostati nepoznanica. I što je jako dobro, stječu mindset otvoren za učenje i razvoj. Zato dijete puno brže prihvaća promjene od nas odraslih, jer tehnologija se neprestano razvija, a oni drže korak s tim razvojem. Na roditelju je odgovornost na koji način će dijete iskoristiti prednosti digitalnog napretka. Roditelj treba naći vremena da se bavi djetetom i da ga usmjerava. Djetetu treba objasniti prednosti i nedostatke digitalnog svijeta. Digitalni svijet ne predstavlja opasnost ako se djetetu ponude i drugi sadržaji poput igre s prijateljima, obiteljskog druženja, učenja, slobodnih aktivnosti, odlazaka u prirodu, društvenih igara i sl.", kaže Edita i za kraj donosi nekoliko najvažnijih savjeta budućim ženama-poduzetnicama.
“Vjera u sebe je najvažnija za uspjeh. Ako čovjek vjeruje, pola posla je učinjeno. Poslije toga dolazi posvećenost, upornost, discipliniranost. Neki ljudi imaju stav prema poduzetništvu kao da je to nešto nedostižno, ali u biti nije. Warren Buffett je jednom izjavio da ‘ne moramo činiti izvanredne stvari da bismo ostvarili izvanredan uspjeh’. Svatko ima nekakav svoj talent koji može ponuditi svijetu. Moj savjet svima onima koji razmišljaju o poduzetništvu bi bio da krenu. Da ne moraju u početku imati isplanirane sve korake i vidjeti kompletnu sliku kako će se posao razvijati. Stvari će se razmotavati s vremenom. Bitno je da se krećete – korak po korak. I kada nešto ne ide, ne pripisivati sebi neuspjeh. Nego ići dalje. Ne zadržavati se previše na neuspjehu. Pogledati ga sa strane. To su lekcije koje moramo proći", kaže Edita, koju je pandemija malo usporila, ali se, ipak, nije odrazila na količinu posla. Jer, u marketingu, kaže, uvijek ima posla.
“Uvijek možete kreirati još jedan video, napisati još jednu objavu, poslati još jedan newsletter. Ako ne radim marketing za klijenta, uvijek mogu kreirati nekakav content za svoj posao i objaviti ga na internetu. I kako se naša priča širi, sve se više ljudi upoznaje s onim što LeadMarketing može učiniti za njih. Nikada u ekonomiji nije sve išlo uzlaznom putanjom. Krize su sastavni dio poslovanja. I ova kriza će proći. Svima bih savjetovala da se u ovo vrijeme pandemije posvete svom marketingu. Digitalni marketing nudi bezbroj alata kojima možete predstaviti svoje kompetencije svijetu. Pišite blogove, objavljujte na društvenim mrežama, razvijajte odnose s postojećim klijentima. Širite vijest o svom poslovanju. Kriza će proći. A oni koje kriza ne zaustavi na kraju će ubirati plodove", zaključuje ova poduzetnica.

*Sadržaj je kreiran u suradnji s tvrtkom A1 Hrvatska.

A1 omogućio je novu uslugu MOZAIK za sve nove mame, koje su to postale rođenjem, posvajanjem ili udomljavanjem djeteta. Od 1. 1. 2020. do 28.02.2021. ostvaruju pravo na promociju do 500 kn popusta na uređaj uz tarife Savršena i Bezbrižna. Više informacija saznajte ovdje.

Tekst: D. P.
Fotografije: privatni arhiv

Tagovi: , , ,

Pročitajte i:

marijana mikulić

Ona je mama i glumica: 'Život s trojicom sinova zna nekad biti pravi show!'

Kako izgleda život majke trojice sinova u vrijeme pandemije, kada je malo škola off line,…

Leona i suprug Tin

Leoni Paraminski ostvarila se dugogodišnja želja: Ona i suprug čekaju prvu bebu!

Glumica je sa suprugom trenutno u Zagrebu, gdje su i dočekali radosnu vijest

trudnica

Surogat-majčinstvo, privilegij bogatih ili mogućnost za svakoga?

Vjerojatno jedna od kontroverznijih tema diljem svijeta je surogat-majčinstvo, iako, kada bi se legaliziralo, kako…

klinac s gustom kosom

Od milja ga zovu Mali Medo, rastopit ćete se: Junior ima više kose nego neki odrasli ljudi

Sladak je, presladak, ali po nečem je poseban. Rodio se s toliko puno kose da…