Kad mamu i dijete zarobi bolest, pomažu priče!

Rano je poslijepodne, bolesni smo i zarobljeni u kući. Sve što se zanimljivo događa nekako nam je nedostižno u ova četiri zida našeg dnevnog boravka. Ili nam se tako samo čini. Uskoro dječak donosi slikovnicu o Aladinu, dječaku koji je letio na čarobnom tepihu i imao svjetiljku koja mu je ostvarivala snove. To je samo jedna od priča koju ovih dana čitamo ujutro nakon što se probudimo, poslije doručka, prije popodnevnog spavanja, poslijepodne i uvečer prije večernjeg spavanja. Ujutro nakon buđenja…

Moj sin obožava priče i slikovnice. Uvečer imamo ritual čitanja dvije slikovnice i pričanja jedne izmišljene priče. Kada ugasimo svjetla, vrijeme je za izmišljenu priču. Zadnjih mjesec dana pričamo priče u nastavcima, glavni je lik mačak Tom koji doživljava različite pustolovine. Priča se priča uz dječakove zatvorene oči. Kada mačak Tom priprema ukusnu pitu od luka i čokolade ili mu padne sladoled po deseti puta, dječaku od smijeha poskoči brk. Mami su takvi prizori najljepši poklon na svijetu jer su čitanje i pripovijedanje dio našeg života kao doručak ili večera.

Pričanje priča staro je vjerojatno koliko i ljudi sami. Ljudi su oduvijek voljeli priče i čaroliju koju im one nude. Kada zatvoriš oči, vidiš sasvim novi svijet onako kako ga ti sam oblikuješ. U svakoj priči koju si poslušao jednako si sudjelovao kao i onaj tko je priče pričao.

U novije vrijeme psiholozi i neuroznanstvenici počeli su proučavati što se događa s mozgom dok slušamo priču. Otkriveno je da se djeci mogu pričati priče još dok su u majčinu trbuhu, posebice one kratke rimovane priče jer ih ritam smiruje i potiče bebi moždanu aktivnost. Prilikom čitanja slikovnica djeca mogu sudjelovati okretanjem stranica, slušanjem i gledanjem, ali mozak je taj koji svemu nadodaje i onaj dio koji se zamišlja. Prilikom povezivanja slike i govora moždane sinapse su vrlo aktivne te se aktiviraju dijelovi mozga zaduženi za slušanje, gledanje i zamišljanje. Moždani valovi povezuju obje moždane polutke te se stvaraju dobri preduvjeti za buduće moždane aktivnosti. Zapravo, u najranijoj dobi čitanjem pomažemo mozgu da nauči kako bolje obavljati svoj posao.

Prilikom pričanja priča samo dijete zamišlja cijelu priču. Psiholozi ovakav oblik i terapeutske priče koriste u slučajevima kada dijete ima neke emocionalne poteškoće ili strahove. Ukoliko dječak sluša priču o strahovima od mraka koje ima, nikada lik iz priče nije on sam. Naš je lik trenutno mačak Tom, kao što smo već spomenuli. Lik u priči ima neko drugo ime, ali njegova pobjeda nad strahom je istovremeno i pobjeda djeteta koje sluša priču. Terapeutske priče djeca vole poslušati više puta, posebice ako su strah ili trauma veliki.

Djeca su najbolji neverbalni slušači. Ako im pričate priče, oni od vas upijaju vašu energiju. Prve emocionalne lekcije mogu se učiti iz priča. Pričajući priče vaše lice nosi dodatnu poruku teksta što ga izgovarate. Boja i ton vašeg glasa mogu prenijeti sve emocije koje priča pronosi. Kada pričate o dječaku koji se boji tada i vi morate imati piskutaviji i tanji glas, a opasan junak mora govoriti polako i duboko te se povremeno zločesto samodopadno nasmijati. Dobar pripovjedač kroz svoje priče može djeci prenijeti cijelu paletu emocija koju djeca proživljavaju slušajući. Nakon ispričane priče djeca su bogatija za nova iskustva, spoznaje i osjećaje koje imaju. Zato, pričajte djeci priče!

 

Edukacija za odrasle: Fora priča pripovijedanje najmlađima

Ova edukacija je radioničkog tipa i na njoj ćete usvojiti znanja i vještine pričanja priča djeci od najranije dobi. Namijenjena je svima koji rade s djecom, odgojiteljima i odgojiteljicama, voditeljima raznih edukativnih dječjih programa, učiteljima i roditeljima, bakama i djedovima. Uvodni dio radionice uključuje upoznavanje i pregled osnovnih teorijskih pojmova ključnih za pričanje i pripovijedanje djeci do 3,5 godine te onima naviše. Glavni dio edukacije je aktivni radionički dio gdje se sa svakim polaznikom individualno radi na:

· odabiru priče

· samostalnom pripovijedanju

· onomatopejama

· tišini

· rekvizitima

· individualizaciji priče

· emocijama

· osmišljavanju problemskih terapeutskih priča

· tremi

· nastupu pred malom grupom

· nastupu pred velikim grupama

 

Edukacija se održava u subotu, 28. ožujka 2020. u prostorima Relax Kids 4All centra, Kukuljevićeva 15, Zagreb od 9 do 17 sati.

Zbog velikog interesa i male grupe, mjesto se smatra rezerviranim nakon uplaćenog iznosa radionice koji iznosi 780 kuna. Za sve uplate do 1. ožujka dobivate 10 posto popusta.

Kada na radionicu dolazi više od jednog polaznika u okviru iste uplate (prijatelj ili kolega), odobravamo popust od 10 posto.

Ako Vam je potreban predračun za uplate organizacija i institucija (škola, vrtić, igraonica, udruga), poesbno to naznačite.

Uplata se vrši nakon prijave mjesta na foraprica@gmail.com na račun HR2123400091160582153, PBZ, Bezabu obrt.

O voditeljici radionice

Voditeljica projekta Fora priča je Danijela Miklec. Djevojčica koje se oduvijek bojala Vučka, ali ga je i nazivala na telefon čim je propričala. Kasnije je nasmijavala svoje ukućane oponašanjem telefonskih razgovora i uporno im postavljala barem dvadeset pitanja, primjerice o slivnim vodama. Oduvijek voli čitati i u osnovnoj je školi obožavala pisati. U srednjoj je školi više programirala pa je pisanje nastavila na Filozofskom fakultetu gdje je diplomirala na Informatologiji i Kroatistici. Već gotovo deset godina radi u osnovnoj školi u okolici Zagreba. Vodi dramsku skupinu i mentorica je učenicima koji pišu nagrađivane pjesme i priče. Život joj se okrenuo naglavačke kad je 2016. rodila malenog vučka po imenu Jakov. Naime, bio je cijeli dlakav i rođen je sa zubićem pa je znala da će biti poseban dječak. Nakon toga više ništa nije bilo isto. On je u njoj probudio djevojčicu koja voli glumiti i pisati. Već godinu dana uspješno vodi projekt hrvatske ručno pletene tješilice i grickalice BezaBu te Fora priču. Uz to piše kolumnu za portal Roditelji.hr i pohađa brojne radionice i čita svakojake knjige o psihologiji i dječjem razvoju. Fora priča je zamišljena kao edukativna i zabavna radionica za djecu i roditelje. Najčešće se odvijaju u malim skupinama, ali možete ih čuti i na velikim pozornicama.


Zašto odabrati odgoj dramom?

Kroz priču i interpretativno čitanje djeca razvijaju:

– samopouzdanje

– maštu

– empatiju i toleranciju

– kooperativnost

– koncentraciju

– komunikaciju

– jezik i govor

– samokontrolu i disciplinu

– pamćenje

– koordinaciju pokreta

– kritičko slušanje

– timski rad

 

 

Tekst: Danijela Miklec, učiteljica, kolumnistica, voditeljica Fora priča za djecu svih uzrasta, vlasnica zeca BEzaBU

Tagovi: , , ,

Vezano uz temu

Hrvatski stručnjak otkriva u kojoj je dobi utjecaj igrica i kompjutera najgori za djecu

Hrvatsko društvo za neuroznanost, Hrvatski institut za istraživanje…

Može li vaše dijete skočiti unazad?

Obično se svi trude paziti puže li beba,…

Pročitajte i:

žena pita može li se podnijeti zahjev za povećanjem alimentacije

Ostala sam bez posla zbog koronavirusa? Mogu li tražiti povećanje alimentacije?

Kako podnijeti zahtjev za povećanjem alimentacije, u kojim ga slučajevima sud prihvaća te koliki je…

dijete u kućnoj izolaciji zbog epidemije koronavirusa

Novi apel ministra Beroša oko koronavirusa: 'Moramo biti sumnjičavi...'

Poslana je i snažna poruka o zaštiti ljudi koji u ovim teškim okolnostima dodatno trpe…

smijehom i dobrim raspoloženjem mama i dijete pokušavaju zaboraviti na krizu uzrokovanu koronavirusom

On je vratio nadu bolesnoj djeci, a sada kaže: 'U svakoj krizi, pa i ovoj, život treba pokušati prikazati manje ozbiljnim!'

U 10 godina postojanja, nasmijali su više od 160 tisuća djece i starijih osoba. Aktivnosti…

Stilske Vježbe vas pozivaju da se sredite i za po doma!

Konačno imate razlog srediti se, a za to možete biti i adekvatno nagrađeni