Stvarna razina aktivnosti kod djece s AD(H)D-om nije mnogo veća nego kod druge djece. Problem je u tome što su ona aktivna u neprikladno vrijeme i u neprikladnim situacijama

Djeca s AD(H)D-om osjećaju potrebu odgovoriti na bilokakav podražaj dok trebaju riješiti neki zadatak ili biti mirna – igraju se olovkom, hodaju po sobi, vrpolje se. Time višak energije usmjere u tu aktivnost zbog koje lakše umire svoje misli – postaju opuštenija, lakše razmišljaju, lakše se koncentriraju, usredotočuju, stoga im se takva ponašanja i trebaju dopustiti. U protivnom, kada ih silimo da miruju, energija postaje kontraproduktivna zbog čega se još teže mogu usredotočiti, koncentrirati i razmišljati.


Iako ta hiperaktivna energija nije nužno produktivna, ona predstavlja izvor energije za njihova daljnja zanimanja ako im pomognemo da je pravilno kanaliziraju i okrenu u svoju prednost.




O glavnim odlikama djece s AD(H)D-om više čitajte na sljedećim naslovima:



Što je to AD(H)D?



Smetnje usmjeravanja i duljeg zadržavanja pažnje



Rastresenost, lutajući um kod djece s ADHD-om



Impulzivnost kod djece s ADHD-om



ADD (poremećaj deficita pažnje) bez hiperaktivnosti imaju kreativni sanjari



Poteškoće djece s AD(H)D-om



Kako se trebaju postaviti roditelji djece s ADHD-om



Česte prateće osobine djece s ADHD-om




Tekst: Ana Božac, prof. psihologije, master art-terapije, www.anabozac.com


Foto: Thinkstock