Djeca s AD(H)D-om započinju velik broj aktivnosti, ali ne dovrše nijednu

Djeca s AD(H)D-om djeluju neusredotočeno i odsutno. Koncentraciju na neki zadatak ometaju im i vanjski i unutrašnji poticaji (osim kada su u stanju hiperfokusa). Čak i kada se uspije spriječiti utjecaj vanjskih čimbenika, to ne pomaže mnogo jer na scenu stupaju unutrašnji: bujica ideja, sjećanja, misli koje lutaju, sanjarenje – sve i svašta, samo ne ono što je povezano sa zadatkom koji im nije zanimljiv (čitanje, učenje).


Možda se čini beznadnim na prvi pogled, ali upravo se u toj sposobnosti kriju mašta i kreativnost, širok pogled na svijet i zadatak, bezgraničnost misli, gledanje iz drukčije perspektive, čime nailaze na kreativna i nesvakidašnja rješenja.




O glavnim odlikama djece s AD(H)D-om više čitajte na sljedećim naslovima:



Što je to AD(H)D?



Smetnje usmjeravanja i duljeg zadržavanja pažnje



Impulzivnost kod djece s ADHD-om



Hiperaktivnost je pretjerana aktivnost neprimjerena situaciji



ADD (poremećaj deficita pažnje) bez hiperaktivnosti imaju kreativni sanjari



Poteškoće djece s AD(H)D-om



Kako se trebaju postaviti roditelji djece s ADHD-om



Česte prateće osobine djece s ADHD-om



Tekst: Ana Božac, prof. psihologije, master art-terapije, www.anabozac.com


Foto: Thinkstock