“Čvrsto smo uvjereni da je došlo vrijeme da napravimo kolekciju lutkica za djecu koja je bez pravila i stereotipa.“, izjavila je Mattelova direktorica Kim Culmone opisujući novu kolekciju.
Kako objašnjava, stručnjaci Mattela su 18 mjeseci u suradnji sa psiholozima, stručnjacima koji se bave spolnim identitetom te 250 obitelji proučavali ideju ove kolekcije i došli do zaključka da djeca sama traže neutralne lutkice.
„Naše istraživanje je pokazalo da djeca ne žele unaprijed određene spolne stereotipe. Ova kolekcija daje djeci prostor da se slobodno otvore u igri i stoga ju djeca i dobro prihvaćaju.“, kaže Culmone.
Djeca mogu birati između šest različitih setova u kojima se nalaze perike za dugu i kratku ili kovrčavu, ravnu ili valovitu kosu, odjeća i dodatni accessoires za kombiniranje i igranje. Same lutkice dolaze u različitim varijantama boje kože te su neutralnog izgleda.
Iako stručnjaci sve češće izriču kritike na račun snažno spolno određenih lutkica (primjerice Barbika) koje su prepune stereotipa i nimalo nalik stvarnim djevojkama ili djevojčicama, bit će roditelja koji će imati problem prihvatiti ovakvu ideju: “Neki roditelji bi se mogli osjećati nelagodno jer bi ovakva lutkica mogla potaknuti dijete na raspravu o spolovima i spolnom identitetu, što je svakako pitanje odluke i stava svake pojedine obitelji“, smatra Culmone. Ipak iz branda ističu da je „Creatable World“ kolekcija namijenjena za igru i nema namjeru povlačiti bilo kakva društvena ili politička pitanja.
Izvor: nytimes.com
Foto: Profimedia
Tata ljubi petogodišnjeg sina u usta: Optužili ga da će mu prenijeti bakterije i karijes
Majčino mlijeko boje jagode: Mama pokazala što stoji iza ovog fenomena
4 tipa roditelja i stilova odgoja, a jedan je najgori
Kate Middleton tradicionalno fotografirala princa Louisa za šesti rođendan
Princ Louis uči uz metodu iz 1980-ih: Poboljšava emocionalnu inteligenciju kod djece, ali i odraslih