Tko zapaža osjetilima, postaje pametan: miris, sluh, vid, opip, okus. Kako djeca svojim osjetilima bolje shvaćaju svijet oko sebe, a pritom se i zabavljaju, pročitajte u našim savjetima za igru

SLUH: Igre za djecu oštra sluha

Igra budilice: Ovu igru možete igrati s jednim djetetom ili više njih. Jedno dijete napušta prostoriju. Kada izađe, budilicu navijete tako da zvoni za dvije do tri minute i nakon toga je sakrijete (u ladicu, iza kauča - stupanj težine se prilagodi djetetovu uzrastu). Dijete zatim smije ponovno ući u prostoriju i čeka da budilica počne zvoniti. Sada dijete pokušava pronaći budilicu tako da prati odakle dolazi njezin zvuk. To je jednostavna igra kojom se uvježbava sluh i koja polazi za rukom i maloj djeci. Za djecu stariju od dvije godine.

Zvučni loto: Na kazetu snimite različite zvukove, kao što su auto koji kreće, vrata koja škripe, vlak koji polazi, paljenje šibice, itd. Za svaki od tih zvukova izrežite odgovarajuću ilustraciju iz novina i zalijepite na kartonske kartice. Kartice svrstajte uz odgovarajuće zvukove. Tko prvi pronađe ilustraciju koja pristaje uz odgovarajući zvuk, mora je sačuvati; tko prvi skupi većinu kartica, pobjeđuje. U ovoj igri djeca uspostavljaju veze i uče pamtiti stvari. Uz malo pomoći za djecu stariju od tri godine.

Zvučni parovi: Prazne limenke dvije po dvije napunite različitim sadržajem: rižom, graškom, kamenčićima, pijeskom ili vatom. Sadržaj označite na dnu limenke i zvukove poslušajte još jednom. Izmiješajte limenke i ''osluškujući'' otkrijte one koje čine par. Iako se djeca u ovoj igri koncentriraju na slušanje, ipak ono što čuju povezuju s izgledom sadržaja u pojedinim limenkama. Igra potiče maštu i sposobnost kombiniranja. Za djecu stariju od četiri godine.

VID: Igre za djecu koja shvaćaju bitno

Duga: Za djecu je svjetlost prozirna. Da iza onoga što oni vide postoji skriveni, šareni svijet koji mogu jasno predočiti, moraju tek naučiti: primjerice tako da promatraju spektralne kugle u boji napravljene od izbrušena stakla (mogu se kupiti u prodavaonicama igračaka) koje vise na suncu, ili da čarolijom stvaraju dugu pomoću crijeva za zalijevanje vrta. U oba će se slučaja svjetlost lomiti u šarene zrake. Ova igra potiče znatiželju. Za djecu stariju od dvije godine.

Noćne šetnje: Tko jedva da vidi, intenzivnije čuje. To iskustvo jača osjećaj vlastitog tijela, samopouzdanje i povjerenje. Starija djeca pri tom uče: mogu se osloniti na svoja osjetila i na ljude koji me vode kroz noć. Posebno su intenzivnog utjecaja noćne šetnje sa stručnjacima, primjerice iz udruge za zaštitu prirode ili zaštitu ptica; i zoološki vrtovi organiziraju noćna razgledavanja. Za djecu stariju od četiri godine.

MIRIS: Igre za super noseve

Igra noćnih ptičica: Osjet mirisa povezan je s osjetnim središtem u mozgu. Zato ova igra potiče sposobnost djelovanja ''po vlastitom nosu'' - vlastitom osjećaju: više djece podijelite u dvije grupe, u jednoj su curice, u drugoj dječaci. Djevojčice se namažu mirisnim uljem ili parfemom i sakriju se u blizini. ''Muškarčići'' dobiju bočice s mirisom i pokušavaju nanjušiti cure koje tako mirišu. Za djecu stariju od četiri godine.

OKUS: Igre za gladne

Ima okus po...?: Na stol stavite nekoliko zdjelica u kojima su različite namirnice. Uzmite nešto slatko, kiselo, ljepljivo, slano. Sve što Vam u tom trenutku padne na pamet. Djeci najprije dopustite da vide što sve ima. Potom jednom djetetu stavite povez oko očiju i ostala djeca smiju odabrati što to dijete treba probati. Zatim ono mora odgonetnuti što ima u ustima. Za djecu stariju od tri godine.

OPIP: Igre za osjetljive

Opipaj! Uzmite jednu vreću, može i običnu vrećicu, važno je da nije prozirna, i u nju stavite različite stvari koje djeca mogu prepoznati samo opipavajući ih. To naprimjer mogu biti komadić drveta, četka, autić, banana - nešto što Vam se u tom trenutku nađe pri ruci. Za djecu stariju od dvije godine.

Ulice za bosonoge: Napravite ulicu tako da različite materijale (filc, brusni papir, vunene niti, foliju) zalijepite na ploče od stiropora, a između njih rasporedite kante sa pijeskom, vodom ili blatom. Dijete treba zatvorenih očiju koračati po toj podlozi i odgonetnuti materijale. To stimulira osjet opipa i dijete uvježbava sposobnost upuštanja u nova iskustva. Za djecu stariju od dvije godine.