Suvremena znanost zastupa teoriju višestruke inteligencije koju je razvio američki razvojni psiholog Howard Gardner. Sada znamo da ne postoji jedna, nego čak sedam različitih vrsta inteligencije. To su, pojašnjavaju stručnjaci,  verbalna inteligencija ili "pamet riječi", koja se odnosi na sposobnost razmišljanja i komuniciranja riječima. Osobe koje posjeduju ovaj tip inteligencije dobro se snalaze u situacijama kada govore, diskutiraju, bez straha ulaze u grupne interakcije, a dobro se izražavaju i pismeno.

Zatim, matematička i logička inteligencija ili "logička pamet", koja dolazi do izražaja u rješavanju matematičkih zadataka, različitih problema i zagonetki… Osnovni element ove inteligencije je logika, koja se koristi kao sredstvo u rješavanju problema. Vizualna inteligencija ili "pamet slika" zasniva se na osjetilu vida ili sposobnosti vizualizacije, a podrazumijeva sposobnost da se misli kroz oblike ili rasporede, kao i da se tumače simboli i zamisle mogućnosti. Osobe koje imaju naglašenu ovu vrstu inteligencije bolje pamte lica nego imena, a svoje ideje najlakše izražavaju crtanjem ili skiciranjem.

razvoj motoričke inteligencije
Shutterstock 

Tjelesna inteligencija ili "pamet tijela" odnosi se na sposobnost da se "misli" tijelom, tj. da se stvari razumiju pomoću tjelesnog kontakta ili dodira. Ova inteligencija izraženija je kod osoba koje vole kretanje i tjelesnu aktivnost, kao i kod onih koji lako i brzo uče fizičke vještine i imaju dobru koordinaciju pokreta. Glazbenu inteligenciju ili "glazbenu pamet" imaju osobe koje, osim što uživaju u glazbi (slušanje, pjevanje, sviranje različitih instrumenata), bolje razumiju ritam, lako pamte melodije i imaju izražen osjećaj za tonske nijanse.

Interpersonalna inteligencija ili "društvena pamet" označava sposobnost osobe da lako upozna ljude i sklapa prijateljstva, da uživa promatrajući druge analizirajući njihov govor tijela, emocije ili način mišljenja. Ove su osobe empatične, uspješne u uviđanju događaja i iz perspektive drugog, a ne samo iz vlastite. Nasuprot tomu, intrapersonalnu inteligenciju ili "unutarnju pamet" posjeduju oni koji su okrenuti sebi, koji poznaju svoje prioritete, skloni su introspekciji i najbolje uče na osobnim iskustvima. Preferiraju aktivnosti koje mogu samostalno realizirati. Odlični su u samoanaliziranju, vrlo svjesni svojih osjećaja.

Za uspješno funkcioniranje u životu, vašem djetetu neće biti dovoljno znanje brzog rješavanja matematičkih zadataka ili prepoznavanje glazbe u svemu što vidi oko sebe. Njegovu višestruku inteligenciju razvijate podržavanjem onoga što dijete voli (to je njegova dominantna inteligencija), ali uz razvijanje i onih vrsta inteligencija koje mu nisu omiljene. Evo malog izazova koji "testira" inteligenciju.

ZADATAK 1

Na satu biologije Marko je dobio domaću zadaću od učiteljice. Ona mu je dala sjemenku čudesnog graška koju je morao posaditi kada dođe doma. Učiteljica mu je rekla da je grašak čudesan i da jako brzo raste, te da će ubrzo ispuniti cijelu njegovu sobu. Marko je bio skeptičan, no poslušao je učiteljicu i iste večeri tog utorka je zasadio grašak u posudu i stavio na prozor svoje sobe.Kada je drugog jutra provjerio posudu, vidio je mali zeleni izdanak graška kako je provirio iz zemlje. Već slijedećeg jutra grašak je bio duplo veći. jutro nakon toga grašak je opet bio duplo veći. Do četvrtka slijedećeg tjedna soba je u potpunosti bila ispunjena čudesnim graškom i njegovim listovima.U petak Marko je opet imao sat biologije. Nakon što je ispričao učiteljici što se dogodilo, ona je pitala Maju iz prve klupe. "Majo, reci nam kojeg je dana čudesni grašak ispunio pola Markove sobe ?

Rješenje: kako čudesni grašak raste duplo svaki dan, soba je bila ispunjena do pola 1 dan ranije nego što je bila ispunjena u potpunosti, točan odgovor je u srijeda drugog tjedna.

ZADATAK 2

Sa ovom IQ igricom možete zabaviti svoje prijatelje. Recite prijatelju da zamisli neki broj. To može biti bilo koji broj. Recite mu tada da zamišljeni broj pomnoži sa dva. Odgovor neka si zapiše negdje gdje vi ne vidite.

Tada mu recite da tom broju doda 12 i da ponovo zapiše taj broj. Od broj koji je dobio neka oduzme 3 i ponovo zapiše rezultat. Sada mu recite da tom broju koji je dobio doda 5. Kada to izračuna recite mu da dobiveni broj podijeli sa dva. Od broj koji je dobio neka oduzme broj koji je zamislio. Recite mu sada da možete pogoditi broj koji je izračunao. On Vam neće vjerovati.

Rješenje: broj koji je ostao zadnji zapisan je broj uvijek 7.