vježbanje pilatesa u trudnoći

Lakši trudnoća i porođaj uz pilates

Instruktorica pilatesa Mirela Anić Tarle pojasnila je kako spriječiti bolove u leđima tijekom trudnoće, naučiti pravilno disati, ali i stvoriti preduvjete za lakši i brži oporavak nakon poroda

Više nego ikada prije internet je preplavljen videouradcima koji nam slikovito pokazuju kako održavati liniju u izolaciji, kako vježbati u udobnosti svojega doma te kako trenirati kada su teretane zatvorene. No rijetko ćemo gdje naići na savjete za žene u drugom stanju – skupinu koja također želi ostati u formi, ali ne zna kako početi. S obzirom na to da se ovih tjedana više brinu o zdravlju i sigurnosti pa i ne izlaze toliko često u šetnje, trudnice su primorane pronaći drugo rješenje za brigu o fizičkom zdravlju. Brojni videotutorijali pokazali su se beskorisnima jer vježbe nisu prilagođene toj populaciji, a na grupne treninge još neko vrijeme nećemo moći ni pomisliti. Stoga je odgovor na pitanje kako vježbati ako ste u drugom stanju magazin Story potražio kod Mirele Anić Tarle, jedne od najpopularnijih i najuspješnijih instruktorica pilatesa u Hrvatskoj.

Danas osnivačica i vlasnica franšize Body & Mind te suradnica Kineziološkog fakulteta u Zagrebu, prije nekoliko je godina za časopis Sensa predočila nekoliko jednostavnih pilates vježbi za trudnice koje donosimo u cijelosti. Zanimljivo je što je Mirela tada bila trudna, a o cijelom je iskustvu rekla: "S nekim sam ženama vježbajući prošla njihovu prvu, drugu, pa i treću trudnoću. Sve one uvjerile su me da vježbanje olakšava trudnoću i porođaj te omogućuje brži oporavak. Znanje o prenatalnom pilatesu usavršila sam u teoriji, ali praksa – vježbati trudna i vidjeti kako proširena zdjelica, beba u trbuhu te opterećena kralježnica ograničavaju pokrete – bila je poseban doživljaj."

Vježba plivanje na koljenima

Osim na duhovnoj i emocionalnoj razini, trudnoća i fizički mijenja ženu, kako estetski tako i funkcionalno. Zbog promjena na zdjelici, njezina pomicanja prema naprijed i rasta maternice slabe trbušni mišići. Ti faktori utječu na promjene u držanju tijela, što rezultira bolovima u leđima i vratu te smanjenoj stabilnosti, mobilnosti i ravnoteži tijela. Iako promjene nemaju negativan utjecaj na zdravlje djeteta, otežavaju trudnoću i mogu imati dugoročne posljedice na organizam žene. Kako bi se olakšala trudnoća i omogućio brži oporavak nakon porođaja, preporučuju se prilagođeni programi tjelovježbe – namijenjeni trudnicama nerizičnih trudnoća.

Pilates za trudnice posebno je osmišljen program tjelovježbe koji se prilagođava početnom stanju trudnice te se mijenja tijekom trudnoće kako bi bio siguran za majku i dijete. Ako je žena prije trudnoće bila aktivna i trenirala, može početi vježbati već u prvome tromjesečju. Ako nije, vježbanje se preporučuje u drugom tromjesečju. Dopuštenje liječnika preduvjet je vježbanja u trudnoći. Ako liječnik nije upoznat s programom treninga, potrebno mu ga je razjasniti. U pilatesu za trudnice posebna se pozornost posvećuje tehnici disanja, držanju tijela i kontroli pokreta. Izvode se vježbe s umjerenim otporom, u umjerenom tempu, bez naglih trzaja i zahtjevnih istezanja. Uz jačanje mišića ruku i nogu, kao i mišića zdjeličnog te ramenog obruča i kralježnice, jačaju se i trbušni mišići koji pružaju potporu kralježnici, čime se ona izdužuje, a prsni koš se diže i širi prostor za dijete. Vježbe za jačanje abdomena smanjuju bolove u leđima te popravljaju držanje i ravnotežu. Ujedno pridonose lakšem porođaju i oporavku nakon njega. Prenatalni pilates osigurava stabilnost i mobilnost svih zglobova i kralježnice, čime omogućuje sigurnije kretanje te obavljanje svakodnevnih poslova. Preporučljivo je trenirati dva do tri puta na tjedan između 45 i 60 minuta. Čak i kraći treninzi jednom na tjedan mogu pridonijeti kvaliteti trudnoće.

Tagovi: , , , ,

Vezano uz temu

vježbanje u trudnoći

Zašto je baš trudnoća pravo vrijeme za vježbanje?

Četiri glavna razloga zašto bi svaka žena trebala…

5 aktivnosti za poboljšanje zdravlja trudnica

Koja aktivnost pomaže smanjiti oticanje nogu, a koja…

trudnica vježba zajedno s djetetom

VIDEO: Kako vježbati u fazi trudnoće kad se počinje vidjeti trbuščić?

Nastavljamo vježbati u trudnoći s mag. kinezilogije Lanom…

prvo tromjesečje trudnoće: fizička aktivnost i pripreme za porod

Kako se pripremiti za lakši porođaj?

Nastavljamo sa serijom video-vježbi za trudnice s mag.…

Pročitajte i:

Nataša Janjić Medančić

Glumica iskreno o kilogramima, vježbanju nakon poroda i obiteljskoj idili

Glumica Nataša Janjić Medančić, dva mjeseca nakon rođenja kćeri Kaje, počela je vježbati. No kako…

Eva Longoria

Rodila u 43. i izgleda super! Eva Longoria otkrila tajnu vitke linije

Uspjela je skinuti 20 kilograma nakupljenih u trudnoći!

besplatno vježbanje za mame

Evo gdje možete vježbati besplatno, na otvorenom i pod stručnim vodstvom!

Požurite, jer se za besplatno vježbanje možete prijaviti do 10. rujna!

gubitak kilograma nakon poroda

Ovo je jedini način kako izgubiti višak kilograma (nakon poroda) bez dijete

Balansiranjem nekoliko osnovnih hormona u tijelu (samo dva!), imat ćete snagu, volju, moć, i pri…