Zbog pandemije koronavirusa vrtići i škole već neko vrijeme nisu sigurna i edukativna središta ispunjena bezbrižnim smijehom i vriskom. Jedan cijeli, dječji svijet - u kojem uvijek samo dobri likovi pobjeđuju - sada je stao zbog neprijatelja o kojem znamo jako malo, pa im ne možemo puno toga objasniti.

Teško je razaznati tko je više zbunjen zbog novonastale situacije: roditelji, kojima je budućnost u trenutku postala neizvjesna; ili djeca, koja ne shvaćaju zašto više nema ni prijatelja ni igre.

Djeca mogu "pročitati“ zabrinute roditeljske  poglede, osjetiti nervozu i čuti dijelove informacija o novonastaloj situaciji. Za djecu je to, procesuiranje samo dijela informacije, potencijalno puno strašnije nego normalan i primjeren razgovor o onome što se događa i zbog čega se njihov život promijenio.

"Roditelji moraju zapamtiti da su djeca putnici u automobilu kojega mi vozimo“, pojašnjava dr. Lisa Damour  za UNICEF. Drugim riječima, roditelji svojim ponašanjem moraju biti primjer djeci, hrabriti ih te, sukladno dobi djeteta, odgovarati na brojna pitanja te ih informirati o trenutačnoj situaciji. Nije potrebno ulaziti u detalje, a svakako treba zadržati smiren i pozitivan ton.

Djeci je potrebno objasniti da se sami mogu obraniti od nevidljivog neprijatelja ako redovito peru ruke i slušaju ostale upute.
"Trebamo im pokazati da svi možemo pomoći u ovoj borbi. Kupovanje i ostavljanje hrane nemoćnima i slične humanitarne aktivnosti mogu pojačati osjećaj korisnosti“, savjetuje dr. Damour.

Bitno je kreirati i aktivnosti koje će nalikovati onima koje imaju u vrtićima, predškolama i školama, kako djeca ne bi "spala iz ritma“. Tu je tjelesna aktivnost iznimno važna, jer - osim na fizičku spremnost - bitno utječe na raspoloženje djece te općenito izgradnju pozitivnog stava prema životu. Sport, baš kao i ostale aktivnosti, trebaju biti dio dobro isplanirane rutine.

"Djeci je potrebna predvidljivost, koliko god je mogu dobiti u ovakvoj situaciji. Zato nemojte stvarati rasporede iz dana u dan. Sastavite raspored za cijeli tjedan, držite ga se, te ga na kraju tjedna evaluirajte“, savjetuje psihologinja Damour.

Popis kreativnih i interaktivnih aktivnosti za djecu, posebice za onu koja žive u stanovima, pa su ograničeni prostorom, možete pronaći na internetskim stranicama Sportske škole Sporti, kao i na njihovim društvenim mrežama Facebooku i Instagramu.

Tekst: Magdalena Bušić, studentica odnosa s javnošću, Sporti tim
Fotografije: Anamarija Rakamarić i Shutterstock