Čak 84% pripadnika generacije Z (oni rođeni između 1995.-2012.) radije bi otišli na izlet ili putovanje nego potrošili novac za bilo koji luksuzni predmet, kažu istraživanja. Drukčiji po svemu od svojih roditelja, mladi putnici ne libe se putovati 'izvan utabanih staza', što znači da se neće zadovoljiti tek klasičnim obilaskom kulturnih i povijesnih znamenitosti, nego – sukladno digitalnoj eri u kojoj živimo – traže i njima bliske, virtualne, doživljaje destinacije, kao i kreativne dodatne sadržaje. Često se čuje, a nije točno, da ih ne zanimaju obilasci gradova. No, oni – uz kulturno 'uranjanje' – žele i lokalna iskustva, a u putovanjima vide i prilike za samotkrivanje. Trendovi u turizmu se mijenjaju, a budući da su školski izleti za mnoge mlade prvi 'dodir' s putovanjima, jasno je da je transformacija i u tom segmentu nužna. Srećom, brojni gradovi i turističke zajednice u Hrvatskoj, ali i susjednim zemljama, prate te trendove, pa već imamo popriličan broj sadržaja poput interaktivnih muzeja, znanstvenih parkova i sl., koje djeca i mladi mogu doživjeti na svojim školskim izletima.

shutterstock_282271508.jpg
Shutterstock 

Iako mnogi roditelji smatraju da nemaju drugih opcija nego prihvatiti ponudu koju im za izlete njihove djece servira škola i putnička agencija, zahvaljujući besplatnoj web aplikaciji izlet.hr, i oni, baš kao i sami profesori, mogu biti idejni kreatori sadržaja školskih putovanja te imati uvid u (najpovoljnije) cijene. Naime, preko aplikacije izlet.hr korisnici u nekoliko klikova mogu samostalno izraditi kompletnu ponudu jednodnevnog školskog izleta u Hrvatskoj, Sloveniji i Austriji, a na mail će u par sekundi dobiti sve informacije o cijeni i sadržajima koje uključuje.
"Zaboravite generički paket za odmor koji odgovara svima; mladi traže iskustva koja su u skladu s njihovim vrijednostima. Da bi zadovoljili njihove preferencije, nužno je ponuditi im personalizirane usluge i doživljaje, koji uključuju društvene interakcije, ali je i važno biti transparentan, pouzdan, osigurati brzinu usluge…, a toga nema bez digitalne transformacije turizma“, kaže o trendovima Jurica Glavina, direktor putničke agencije Eklata, s više od 20 godina iskustva u organizaciji putovanja i preko 150 tisuća zadovoljnih putnika.
Upravo oni stoje iza spomenute aplikacije izleti.hr, koja je pokrenuta prošle godine i bilježi fantastične rezultate. Jurica Glavina pojašnjava kako korisnici mogu pretraživati destinacije i sadržaje neograničen broj puta, sve dok ne pronađu idealnu ponudu. Nakon što korisnik odabere regiju destinacije i adresu (lokaciju) polaska, ispunjava i podatke o broju učenika i osoba u pratnji, termin, usluge, lokalitete i destinacije koje želi da učenici obiđu na izletu i itinerar je gotov.

shutterstock_2218190743.jpg
Shutterstock 


Povijest/kultura, zabava, sport, priroda…, svatko može odabrati sadržaj izleta po mjeri i odmah dobiti uvid i u cijene odabranih atrakcija te tako imati pod kontrolom i financijski aspekt izleta. Naime, cijene školskih izleta i putovanja u posljednje su vrijeme zbog općeg porasta troškova skočile za 20-ak posto, pa je i to – uz sve druge troškove života – još jedna značajna stavka u kućnom, za mnoge roditelje tankom, budžetu. No, s druge strane, školski izleti i putovanja su neprocjenjivo iskustvo, jer stvaraju uspomene za cijeli život te šire vidike, pa kao takvi spadaju u kategoriju 'must have'. Prema većini istraživanja, moderni putnici ne samo da prihvaćaju nove tehnologije kad planiraju putovanje, nego smatraju da su one nužne. Njih čak 51% izjavilo je da vjeruje i planovima putovanja koje je generirala umjetna inteligencija.
Potaknuti uspjehom aplikacije izlet.hr, iz agencije Eklata najavljuju kako će u rujnu ove godine lansirati i sličnu aplikaciju za višednevna školska putovanja. Izleti se pamte, no maturalci su poseban doživljaj, ali i još veći 'financijski zalogaj', stoga će – bez sumnje – novi 'alat' s oduševljenjem dočekati i roditelji i profesori.

Najnovije istraživanje "The State of Student and Youth“, koji je provela organizacija koja mladima omogućuje da putuju po svijetu uz popuste, Student Universe, pokazala je kako će usredotočenost na putovanja radi poboljšanja mentalnog zdravlja i dobrobiti biti jedan je od najvećih čimbenika koji pokreću putovanja generacije Z. Osamdeset devet posto mladih iz ovog istraživanja izjavilo je da se nakon povratka s odmora osjećaju manje tjeskobno i pozitivnije. Putnici generacije Z također su zainteresirani za tzv, "suhe odmore" ili putovanja bez alkohola, a u fokusu im je i održivost. Tako će češće izabrati putovanja cestom ili željeznicom umjesto zrakoplovom te radije potrošiti novac unutar lokalne zajednice umjesto na globalne brendove. Želimo li zadovoljne mlade putnike, na kojima počiva budućnost ovog sektora, i škole će itekako morati uvažiti ove kriterije u planiranju izleta i putovanja.