Pripovijedanje se oslanja prvenstveno na jezična znanja pa je dobar pokazatelj jezičnog razvoja djeteta. Otkriva nam djetetovu sposobnost da organizira rečenice u jednu sadržajno povezanu cjelinu. Djeca predškolske dobi mogu prepričati priču iz slikovnice prema nizu do šest slika. U nastavku možete pronaći igre koje su usmjerene prema poticanju razvoja vještina pripovijedanja.

  1. Izaberite slikovnicu s ilustracijama koje prate tijek radnje u priči. Prije čitanja priče ilustracije iz slikovnice kopirajte.  Pročitajte slikovnicu djetetu. Nakon čitanja ponudite djetetu kopirane ilustracije i zamolite ga da ih pokuša složiti prema redoslijedu radnje u priči. Na kraju dijete treba uz pomoć složenih slika prepričati sadržaj priče. Potičite dijete da opaža detalje na slikama te da ih pokuša verbalno interpretirati.
  2. Ispričajte djetetu kratku priču koja se može nacrtati u 4 slike. Papir formata A4  podijelite na četvrtine te zamolite dijete da nacrta radnju priče i uz pomoć nacrtanih slika radnju prepriča.
  3. Ispričajte početak kratke priče djetetu. Navedite glavnog lika u priči, napravite kratki uvod opisujući mjesto radnje ili emotivno stanje glavnog lika. Napravite kratki zaplet u priči te zamolite dijete da samostalno dovrši priču.
  4. Prije spavanja igrajte igru „Moj dan“. Ispričajte djetetu svoj dan, od jutarnjeg buđenja pa do kraja dana, ali radnje tijekom dana opisujte što detaljnije.

Primjer: Ujutro sam se probudila. Otvorila sam prozor u sobi. Obukla sam plave papuče i otišla sam u kupaonicu. U kupaonici sam oprala zube, umila lice, počešljala kosu. Vratila sam se u sobu i obukla nove, crvene hlače i bijelu majicu. Nakon oblačenja popila sam kavu i pojela tost. Krenula sam na posao. Sjela sam u svoj žuti auto i po kišnoj cesti vozila se...

Nakon vaše priče zamolite dijete da ispriča svoj dan. Potičite ga na opisivanje detalja, postavljajte sugestivna pitanja.

  1. Započnite pričati priču tako da kažete početak rečenice, a dijete treba ponuditi kraj. Primjer: U sobi, ispod stola spavao je ….. U sobi je bilo jako… Vani je padala… Vrata sobe su se…
  2. Pogledajte početak crtanog filma s djetetom, a dijete vam treba ispričati kraj.
  3. U malu kutiju stavite veliki broj sličica koje prikazuju predmete ili radnje. Zamolite dijete da izvuče 5 sličica iz kutije i da ih kratko opiše. Zadatak je  sve sličice koje su izvučene iz kutije povezati u jednu priču tj. sadržajno povezanu cjelinu.
Primjer: auto, mačka, lupati, žuta, oblak.Ana je pogledala prema nebu i ugledala sivi oblak. Oblak se približavao, a ona nije imala kišobran. Brzo je sjela u žuti auto i onda je čula neobičan zvuk. Kao da netko lupa po kutiji. Pogledala je oko sebe, nije ništa vidjela. Opet je začula neobičan zvuk i učinilo joj se da zvuk dolazi izvana. Izašla je iz automobila i u blizini ugledala jednu kutiju. Otvorila je kutiju, a unutra je bila siva maca koja je lupala po kutiji. Ana je mačku stavila u kaput i odnijela kući.

Tekst: Martina Starčević Perica, prof. logoped

Izvor:Martinin blog

Foto: Profimedia