Čuvajmo okoliš: ‘I bez ukrasnog papira dar u srce dira’

Blagdani su vrijeme svjetlucavih ukrasa, blistavih lampica, veselja i druženja, ali i vrijeme u kojem proizvodimo više otpada no obično. Istraživanja pokazuju da se u ovo vrijeme godine količina otpada poveća za 30-ak posto, a uz otpad od hrane, najviše se baca papira, kartona i plastike koja nastaje kao nusproizvod blagdanskog darivanja. Hrvati, uz kozmetiku, odjeću i obuću, najviše kupuju igračke, što demonstrira i podatak da se upravo više od 50 posto prodaje igračaka odvija u studenom i prosincu. Svi ti pokloni, uz ambalažu u kojoj se nalaze dodatno se, umataju u razne ukrasne, šarene, sjajne, šljokićaste papire koje nije uvijek moguće reciklirati.

Lak način kako ovih blagdana svi možemo biti u korak sa svjetskim trendovima očuvanja okoliša pokazuje nova edukativna kampanja Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost - I bez ukrasnog papira dar u srce dira. Cilj kampanje je pokazati kako je moguće održati blagdansku čaroliju i istovremeno brinuti za okoliš, i to upravo smanjujući korištenje papira za umatanje. Naime kad znamo da prosječan Hrvat godišnje proizvede 432 kg otpada, odnosno dnevno više od kilograma, nije teško izračunati da se već uz malu promjenu navika ta količina može značajno smanjiti.

Alternative klasičnom umatanju darova

"Ovom inicijativom željeli smo pozvati građane da umjesto ukrasnih papira koji se ne mogu reciklirati isprobaju neku od alternativa klasičnom umatanju. Mogućnosti su brojne, a neke od njih smo prikazali u kratkim videima u sklopu naše Facebook stranice Za ljepšu našu!. Od poklanjanja u staklenim teglicama koje svi možemo pronaći u špajzi, pa do japanske metode zamatanja u marame, organizacije potrage za poklonom ili neke druge kreativne ideje. Tako ćemo uz uveseljavanje naših najmilijih, ovog Božića pažnju ćemo pokloniti i prirodi.", kažu u Fondu za zaštitu okoliša.

Naglašavaju da je pritom također važno da se i kod samog odabira darova vodimo brigom za okoliš, dajući prednost proizvodima koji su napravljeni od recikliranih materijala te ponovnoj uporabi, zahvaljujući kojoj se stvaraju novi, unikatni proizvodi. Uz kratke "učini sam" video filmove te promotivni televizijski spot, posebnost ove kampanje su i vanjski oglasi (tzv. billboardi), koji su za ovu priliku sasvim ogoljeni te je na njima, bez dodatnog papira, rukom ispisan slogan kampanje. Na ovaj način je i Fond simbolično pridonio smanjenju korištenja papira, kojeg je katkad nemoguće izbjeći. "Ukoliko se ipak odlučite svoje poklone umotati, neka to bude u papir koji se može reciklirati i koji nakon otvaranja darova možete odložiti u za to predviđene spremnike.", poručuju iz Fonda.

Za dodatne ideje kako pokazati da želite sve najbolje najdražima i prirodi posjetite Fondovu stranicu Za ljepšu našu!, kako biste se uvjerili da doista i bez ukrasnog papira dar u srce dira.

Prijedlozi za drugačije umatanje darova

Smanjite gomilanje otpada i isprobajte elegantniji način umatanja koristeći druge, već korištene, materijale.

1.Umatanje u maramu

Potrebna vam je marama, komad tkanine ili šal. Stavite dar na sredinu marame i zavežite suprotne krajeve.

2. Dar u staklenci

Potrebno vam je: staklenka, boje i kist, vrpce… Staklenku oslikajte, a kad se boja osuši u nju stavite dar. Kasnije staklenka može poslužiti kao svijećnjak za paljenje lučica.

Tekst i foto: Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost

Tagovi:

Pročitajte i:

poticanje inteligentnog djeteta

Probudite potencijal pametnog djeteta i učinite ga genijalcem

Inteligenciju djeci poklanjamo putem gena. Prema stavu znanstvenika taj dio pameti gotovo je nemoguće 'povisiti'…

prosjecne ocjene i uspjeh u zivotu

Ovo su razlozi zašto su prosječni učenici često uspješniji u životu

Možda se još uvijek sjećate brige, i svoje i svojih roditelja, oko vaših ocjena iz…

Hrpe testova, ispitivanja i natjecanja u znanju - je li to stvarno ono što svijetu treba?

Prateći stresirane roditelje i djecu kako samo nabrajaju koliko imaju testova i ispitivanja u jednom…

empatija kod djece

Svakom trećem djetetu generacije 'Z' nedostaje ova važna socijalna osobina

Koliko su djeca danas empatična i koliko im je stalo do drugih, a koliko samo…