Izložba spontanih i geometrijskih crteža djece od 3 do 18 godina, Instituta za waldorfsku pedagogiju, održava se 10. - 29. rujna u Nacionalnoj sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu.

U waldorfskim školama postoji predmet ravnopravan ostalim predmetima, a zove se Crtanje formi. Posebno važno mjesto ima u prvim razredima osnovne škole i prvi školski sat počinje crtanjem ravne i zakrivljene linije. To su prvi simboli s kojima se učenici susreću, prve apstrakcije, a ujedno elementi od kojih se sastoji sav vidljivi svijet. Linija jest pokret, a pokret je život. Crtanjem formi doživljavamo prostor, pokret i sebe u tom prostoru. Crtanje formi je zahtjevan, a opet privlačan način osvajanja novih prostora spoznaje, učenje snalaženja, prilagođavanja, inhibiranja i ustrajnosti.

U višim razredima crtanje formi prelazi u prostoručnu geometriju, a na kraju u zahtjevnu projektivnu geometriju. U fokusu je razvoj mišljenja, i to ne samo logičko analitičkog, već divergentnog i kritičnog. Ova izložba pokazuje kako je to moguće razvijati kroz kanal koji je djeci prirodan i privlačan bez dodatne motivacije“ izvana“. Crtanje kao najprirodniji način izražavanja i jedan od prvih umjetničkih činova krije u sebi izvanredne mogućnosti djelovanja na razvoj osjetila, percepciju, pamćenje, prosuđivanje, tonus, harmoničnost pokreta, osjećajnost...

Izloženi radovi nastali su u okviru nastavnih predmeta crtanja formi i geometrije, a djelo su djece i mladih (3-19 g.) iz waldorfskog vrtića, osnovne i srednje waldorfske škole u Ljubljani te Waldorfske škole u Zagrebu. U Zagreb je izložbu doveo Institut za waldorfsku pedagogiju, koji već niz godina obrazuje waldorfske učitelje i odgojitelje. Više o izložbi i Institutu pogledajte na www.iwp.hr .

Što je umjetničko mišljenje i kako ono razvija divergentno mišljene? Koju ulogu u odgoju i obrazovanju imaju vizualne, auditivne i kinetičke umjetnosti? Kako se kroz umjetničko izražavanje akumulirano znanje može pretočiti u sposobnosti? Koji sve neuropsihološki procesi sudjeluju u opismenjavanju i zašto je važno uzeti u obzir prirodne procese sazrijevanja i poučavanju pristupiti multisenzorički? Kako i kada započeti s poučavanjem čitanja i pisanja?

Radni jezici konferencije su engleski i hrvatski. Osiguran je prijevod. Za sve informacije, pitanja i prijave pišite nam na info@iwp.hr , a više o svemu pogledajte na www.iwp.hr

“ Danas smo u obrazovanju usmjereni više na rezultate nego na sam proces, više na postignuće nego na istraživanje, više na testovne rezultate negoli na razvoj sposobnosti rješavanja problema. Potrebno je nešto promijeniti, jer živimo u svijetu u kojem ne postoji više samo jedan odgovor na pitanje ili jasna jednoznačna rješenja problema. Zbog toga postaje pomalo besmisleno poučavati na stari način. Građani budućnosti moraju se osposobiti za izazove modernog doba, za pronalaženje preciznih, kreativnih rješenja i načina prevencije mogućih problema. To je svijet u kojem će se kontinuirano zahtjevati prosudbe u nejasno definiranim situacijama. Razvijanje divergentog, pokretljivog, stvaralačkog mišljenja postat će najvažniji zadatak obrazovanja mladih ljudi sutrašnjice.“

David L.Brierley

Ideja i tekstovi : David L.Brierley

Crteži: waldorfski vrtić iz Ljubljane

Forme i geometrijski crteži: učenici waldorfskih škola iz Ljubljane i Zagreba

Autori izložbe: Vera Grobelšek, Marko Blaznik i David L. Brierley

Postav zagrebačke izložbe : Jasna Anić Čolić i Darko Buba

Tekst: Institut za waldorfsku pedagogiju

Foto: Profimedia