Portal za pacijente

U rujnu će uz eKarton u probni rad na nacionalnoj razini biti pušten i Portal za pacijente koji je namijenjen svim građanima. Bit će dostupan putem sustava e-Građani i moći će mu pristupiti svaki autorizirani korisnik.

Za pacijente ovaj portal predstavlja svojevrsni prozor u njihov osobni eKarton.

Na jednostavan način portal će obuhvatiti medicinske i administrativne podatke u digitalnom obliku.

U prvoj fazi će građani kroz Portal za pacijente moći vidjeti svoje propisane i izdane lijekove te nalaze i otpusna pisma iz bolnica i ustanova specijalističko-konzilijarne zdravstvene zaštite (SKZZ). Putem portala za pacijente građani će moći samostalno dodatno upravljati pravima pristupa, a k tome će vidjeti i detalje o tome tko je i kada pristupao pojedinim dijelovima njihovog eKartona.

Portal će pacijentima omogućiti aktivniju ulogu u interakciji sa zdravstvenim sustavom, a djelomično će rasteretiti i liječnike jer će im omogućiti učinkovitije upravljanje administrativnim dijelom posla.

Svi podaci dostupni kroz portal zapravo su objedinjeni i strukturirani osobni zdravstveni podaci o pacijentu, koji su putem različitih aplikacija poput eRecepta ili eUputnice već prikupljeni i pohranjeni u postojeći Centralni informacijski zdravstveni sustav – CEZIH. Svi podaci nalaze se na sigurnom i višestruko zaštićenom sustavu te nisu javno dostupni.

Sigurnost jamči niz najsuvremenijih zaštitnih mjera, uključujući kriptirani promet podataka, primjenu Nacionalnog identifikacijskog i autentifikacijskog sustava te pametne identifikacijske kartice za ovlaštene zdravstvene djelatnike.

K tome, osjetljivi podaci neće biti prikazani u e-Kartonu. Naime, e-Karton će prikazivati kronične i akutne dijagnoze, ali će podaci povezani s potencijalno stigmatizirajućim bolestima biti skriveni.

Mobilni portal za pacijente

Istovremeno s Portalom za pacijente, kojem se pristupa kroz sustav e-Građani, u probni rad bit će pušten i mobilni portal dostupan s posebne web adrese. Na početku će mobilni portal za pacijente biti dostupan skupini od oko milijun i pol građana. Mobilni portal omogućit će komunikaciju pacijenata s liječnicima i putem mobilnog telefona, kroz samostalnu mobilnu aplikaciju, primjerice, naručivanje u ordinacije obiteljske medicine, slanje zamolbe za obnovu kronične terapije, a bit će moguće poslati i zamolbu za neke uobičajene administrativne dokumente, npr. doznake.

Po obradi zamolbe ili nakon dodjele termina pacijent će, opet kroz mobilni portal, automatski primiti odgovarajuću povratnu informaciju. U probnom će razdoblju pacijentima za komunikaciju putem mobilnog portala biti dostupno ukupno 939 timova opće/obiteljske medicine, 165 pedijatrijskih timova, 140 ginekoloških te 372 tima dentalne medicine.

Mobilni portal je siguran komunikacijski kanal, a pri tom je ta ista komunikacija automatski evidentirana u kartonu pacijenta. Liječnik će, temeljem profesionalne procjene odlučiti kada treba pozvati pacijenta u ordinaciju.

Mobilni portal za pacijente već je prošao testnu fazu pilot projekta u trajanju od više mjeseci, te je pokazao izvrsne rezultate. Ankete provedene među doktorima i pacijentima pokazuju da je 98% korisnika bilo zadovoljno novim mogućnostima.

Pristup mobilnom portalu pacijentima će omogućiti njihov izabrani doktor kod kojeg će potpisati izjavu i po davanju suglasnosti dobiti lozinku za ulaz u mobilni portal.

Mobilni portal iskorak je na višu razinu komunikacije između liječnika i pacijenta, primjerice, pacijenti će se moći naručiti kod svojeg liječnika bez zvanja telefonom i čekanja slobodne linije, što će olakšati rad liječnicima i uštedjeti vrijeme pacijentima.

Tekst: direkcija HZZO-a

Foto: Profimedia