Djeci i mladima pomaže u:

  • Jačanju samosvijesti i samopouzdanja
  • Smanjenju stresa, nošenju s tremom, strahom od odgovaranja i sposobnosti opuštanja tijela
  • Nošenju s uznemiravajućim osjećajima i impulsima
  • Poticanju suosjećanja i suradnje
  • Postavljanju i postizanju pozitivnih ciljeve te odgovornom donošenju odluka.
  • Postizanju koncentracije i pozornosti

Ni djeca nisu pošteđena stresa

Današnji svijet je prepun čimbenika stresa kojih prije nije bilo, a izvori stresa mogu biti različiti. S njima se susreću i djeca.

Izvori stresa za djecu i mlade mogu biti u: školi, obitelji, prijateljima/vršnjacima, tračevima i zadirkivanjima i sl.

Škola može biti značajan izvor stresa. Djeca su opterećena i pod pritiskom zbog stalne potrebe za uspjehom. Rezultat svega toga je da djeca u školu dolaze agresivnija, neposlušnija, impulzivnija, tužnija i usamljenija. Trema, strah od odgovaranja, zabrinutost, mučnina, glavobolje, anksioznost samo su neki od simptoma s kojima se djeca susreću prilikom učenja, u školi ili prilikom ispitivanja.

Međutim djeca mogu naučiti i pripremiti se za nošenjem s ovim izazovima. Uvježbavanje temeljnog socijalnog i emocionalnog učenja daje im alate za sreću. Pravo vrijeme za postavljanje ovih temelja je upravo u djetinjstvu. Kod djece i mladih treba razviti sposobnost i unutrašnju snagu, to ih onda štiti od posljedica negativnih okolnosti u kojima se nađu.

Ako djeca nauče kako da se nose sa stresom i tremom prilikom odgovaranja, kako da konstruktivno iskazuju osjećaje i stvaraju veze prožete ljubavlju i poštovanjem, u kasnijim će godinama lakše izbjeći ozbiljne probleme.

Poboljšana samopercepcija, bolje ophođenje s teškim osjećajima, veća osjetljivost na osjećaje drugih kao i zdravi temelji za odnose i veze, od velikog su značaja tijekom čitavog života.

Pravo vrijeme je upravo sada! Zašto? Upravo zbog prirodnog razvoja dječjeg mozga.

Dječji mozak prolazi kroz važnu fazu rasta koja završava tek sredinom dvadesetih godina. U ovoj razvojnoj fazi vanjski utjecaji određuju razvoj mozga, a posebno nastanak socijalnih i emocionalnih neuronskih krugova. Ako roditelji potiču svoju djecu da nauče kako se mogu umiriti kada su preplašena ili ljutita, učvršćuju neuronske krugove koji služe za suočavanje sa stresom. Vjerojatnije je da će se mladi ljudi koje roditelji zanemaruju povesti za agresivnim impulsima djelovanja ili će im biti vrlo teško umiriti se. Učenjem ovih vještina stvaraju se optimalni mentalni preduvjeti za učenje.

Područja mozga zadužena za emocije i ona zadužena za djelovanje psihološki su povezana, što utječe na učenje i podučavanje. Prefrontalni korteks kontrolira emocionalne impulse te je istovremeno sjedište naše radne memorije i mjesto na kojem se odvija ukupno učenje.

Svjesni smo sljedećega: ako kronični strahovi, bijes ili uzburkani osjećaji ometaju dječje misli, time se smanjuje kapacitet radne i kratkoročne memorije, zadužene za procesuiranje materijala u procesu učenja. Stoga možemo zaključiti da uspjeh u školi dijelom ovisi o sposobnosti učenika da si osigura i sačuva pozitivno socijalno okruženje. Poučavanjem učenika sposobnostima pomoću kojih će identificirati svoje osjećaje i uspijevati efikasno komunicirati te nenasilno rješavati konflikte, učimo ih spoznaji da nauče donijeti ispravne odluke, razviti empatiju te ostati optimistična i onda kada naiđu na prepreke.

Ovakvi programi u suradnji sa društvom, školama i roditeljima, zajedno mogu pridonijeti poticanju razvoja djece i njihovog odnosa prema vlastitim osjećajima, kao i odnosu prema drugim ljudima. To područje naziva se socijalno i emocionalno učenje. Pritome se doista radi o sposobnosti koja se može naučiti isto kao što se mogu naučiti neki jezik, matematika ili čitanje. Nema potrebe za biranjem strana između školskog i emocionalnih sposobnosti jer brojni rezultati istraživanja jasno ukazuju na to da učenici postižu više kada se klasični način podučavanja kombinira sa socijalnim i emocionalnim učenjem.

Uvodna i evaluacijska radionica čine ukupan zbroj od 12 radionica (kontinuirano kroz 3 mjeseca). Predviđeno trajanje radionica je 90 minuta jedan put tjedno. Radionice su vršnjačke i predviđene za učenike petog i šestog razreda, sedmog i osmog razreda osnovne škole te prvog i drugog razreda srednje škole. Maksimalan broj je deset polaznika po grupi.

Program se može prilagoditi i provoditi individualno i u tom slučaju susret traje 45-60 minuta.

Cijena mjesečne radionice 650,00 kn.

Više o programu potražite na: www.cjelovitost.hr

Foto: Profimedia