priroda potice ucenje

Znanstvenici dokazali: Priroda je najbolja učionica

Boravak u prirodi pozitivno djeluje na školsko postignuće kod djece i zdrav razvoj, zaključuje nova analiza koja istražuje stotine studija

Ming Kuo, izvanredna profesorica na Odsjeku za prirodne resurse i znanosti o okolišu na Sveučilištu Illinois i vodeća autorica na studiji Frontiers in Psychology, kaže da je očekivala da će kritička analiza podataka studija dovesti do više pitanja nego odgovora. Umjesto toga, zaključila je jedno: “Vrijeme je da se priroda shvati kao ozbiljan resurs za učenje“… “u stvari, trend povećanja količine nastave u zatvorenim prostorima u nadi da ćemo tako maksimizirati standardizirane performanse testova možda čini više štete nego koristi.”

Priroda potiče učenje na 8 različitih načina

“Pronašli smo čvrste dokaze da vrijeme u prirodi ima učinak osvježavanja pažnje, ublažava stres, potiče samodisciplinu, povećava tjelesnu aktivnost i kondiciju te potiče samomotivaciju učenika, uživanje u učenju i angažman”, objašnjava Kuo. “A sve to poboljšava učenje.”

Štoviše, priroda stvara mirnije, tiše i sigurnije okruženje za učenje; potiče više suradnje među učenicima, topliju komunikaciju, a pruža i više kreativnih i istraživačkih oblika igre.

Iako nijedan od tih učinaka nije nepoznat, ova analiza ih je prvi put skupila na jednom mjestu. Ujedinjeni, ovi rezultati jasno ukazuju na značaj provedenog vremena u prirodi. Oni također daju objašnjenje za ono što je zbunjivalo znanstvenike – zašto čak i male doze prirode ponekad imaju iznenađujuće velike učinke.

“Kad vidite da je učenik pažljiviji, ali i manje pod stresom te zainteresiraniji za nastavu, onda je jasno kako bi to moglo imati velik utjecaj na njegovo učenje. To zvuči kao druga učionica od one u kojoj su svi pod stresom, uznemireni, ne slažu se, itd. ", kaže Michael Barnes, doktorand na Sveučilištu u Minnesoti i koautor na studiji.

priroda potice ucenje

Studija ukazuje i na višestruke koristi od ozelenjavanja školskih dvorišta

Pozitivni učinici u emocionalnoj i socijalnoj inteligenciji

Prema studiji, ovi pozitivni učinci ne pokazuju se samo kod školskog uspjeha. Čini se da vrijeme u prirodi potiče osobne vještine i kvalitete važne za budući uspjeh, te može igrati ključnu ulogu u pomaganju djeci da postanu brižniji prema vlastitom okolišu.

“Izvješće za izvješćem – od neovisnih promatrača, kao i od samih sudionika studije – ukazuju na korisne pomake u ustrajnosti, rješavanju problema, kritičkom razmišljanju, vodstvu, timskom radu i otpornosti. Sve se to slaže s vještinama za koje znamo da su važne za djecu 21. stoljeća ", kaže Catherine Jordan, izvanredna profesorica na Sveučilištu u Minnesoti i koautorica studije.

priroda potice ucenje

Studija također ukazuje na višestruke koristi od uključivanja poučavanja u prirodi u školama

“Čak i mala izloženost prirodi je korisna. Ako ste u zatvorenom prostoru, s pogledom na vaše dvorište, a ne prema zidu, to je već bolje. No, više vremena provedeno u prirodi daje još bolje rezultate. Jasno je vidljiva uzročno-posljedična veza", kaže Kuo. “Što je veća doza prirode koju osoba primi, to je veći učinak koji vidimo na njoj.”

Izvor
: Sciencedaily.com
Foto: Profimedia

Tagovi: ,

Pročitajte i:

Ivan Decker: Gradionica okuplja one koji se ne boje i ne opiru novim tehnologijama i čije vrijeme tek dolazi

Dok su nekoj djeci i roditeljima Lego kockice tek jedna od mnoštva igračaka po kojima…

Ona je najbolja naša matematičarka i jedno od najjačih svjetskih sveučilišta želi da studira kod njih

Sredinom siječnja održana je prva Hrvatska matematička olimpijada za djevojke. Ovo natjecanje odlučivalo je o…

poticanje inteligentnog djeteta

Probudite potencijal pametnog djeteta i učinite ga genijalcem

Inteligenciju djeci poklanjamo putem gena. Prema stavu znanstvenika taj dio pameti gotovo je nemoguće 'povisiti'…

prosjecne ocjene i uspjeh u zivotu

Ovo su razlozi zašto su prosječni učenici često uspješniji u životu

Možda se još uvijek sjećate brige, i svoje i svojih roditelja, oko vaših ocjena iz…