Ming Kuo, izvanredna profesorica na Odsjeku za prirodne resurse i znanosti o okolišu na Sveučilištu Illinois i vodeća autorica na studiji Frontiers in Psychology, kaže da je očekivala da će kritička analiza podataka studija dovesti do više pitanja nego odgovora. Umjesto toga, zaključila je jedno: "Vrijeme je da se priroda shvati kao ozbiljan resurs za učenje"... "u stvari, trend povećanja količine nastave u zatvorenim prostorima u nadi da ćemo tako maksimizirati standardizirane performanse testova možda čini više štete nego koristi."

Priroda potiče učenje na 8 različitih načina

"Pronašli smo čvrste dokaze da vrijeme u prirodi ima učinak osvježavanja pažnje, ublažava stres, potiče samodisciplinu, povećava tjelesnu aktivnost i kondiciju te potiče samomotivaciju učenika, uživanje u učenju i angažman", objašnjava Kuo. "A sve to poboljšava učenje."

Štoviše, priroda stvara mirnije, tiše i sigurnije okruženje za učenje; potiče više suradnje među učenicima, topliju komunikaciju, a pruža i više kreativnih i istraživačkih oblika igre.

Iako nijedan od tih učinaka nije nepoznat, ova analiza ih je prvi put skupila na jednom mjestu. Ujedinjeni, ovi rezultati jasno ukazuju na značaj provedenog vremena u prirodi. Oni također daju objašnjenje za ono što je zbunjivalo znanstvenike - zašto čak i male doze prirode ponekad imaju iznenađujuće velike učinke.

"Kad vidite da je učenik pažljiviji, ali i manje pod stresom te zainteresiraniji za nastavu, onda je jasno kako bi to moglo imati velik utjecaj na njegovo učenje. To zvuči kao druga učionica od one u kojoj su svi pod stresom, uznemireni, ne slažu se, itd. “, kaže Michael Barnes, doktorand na Sveučilištu u Minnesoti i koautor na studiji.

Pozitivni učinici u emocionalnoj i socijalnoj inteligenciji

Prema studiji, ovi pozitivni učinci ne pokazuju se samo kod školskog uspjeha. Čini se da vrijeme u prirodi potiče osobne vještine i kvalitete važne za budući uspjeh, te može igrati ključnu ulogu u pomaganju djeci da postanu brižniji prema vlastitom okolišu.

"Izvješće za izvješćem - od neovisnih promatrača, kao i od samih sudionika studije - ukazuju na korisne pomake u ustrajnosti, rješavanju problema, kritičkom razmišljanju, vodstvu, timskom radu i otpornosti. Sve se to slaže s vještinama za koje znamo da su važne za djecu 21. stoljeća “, kaže Catherine Jordan, izvanredna profesorica na Sveučilištu u Minnesoti i koautorica studije.

"Čak i mala izloženost prirodi je korisna. Ako ste u zatvorenom prostoru, s pogledom na vaše dvorište, a ne prema zidu, to je već bolje. No, više vremena provedeno u prirodi daje još bolje rezultate. Jasno je vidljiva uzročno-posljedična veza”, kaže Kuo. "Što je veća doza prirode koju osoba primi, to je veći učinak koji vidimo na njoj."

Izvor: Sciencedaily.com

Foto: Profimedia