Roditeljima ovogodišnjih prvašića se u glavi nameće veliki broj pitanja, od toga može li njegovo dijete 45 minuta mirno sjediti do toga je li već trebalo naučiti čitati i pisati. Pitanja je mnogo, ali sva se ona mogu sažeti u jedno: Je li moje dijete spremno za školu?

Budući da u prvom razredu djetetova koncentracija traje 15-ak minuta, od njega se ne može očekivati da cijeli školski sat mirno sjedi, ali se ista može trenirati kod kuće tako da mu se postupno zadaje veći obim rada. Također, od djeteta se ne očekuje da zna pisati prije nego krene u školu, ali bi trebalo znati ispravno držati olovku u ruci te riješiti grafomotorne vježbe poput precrtavanja figura ili povlačenja linija te razumjeti prostorne i vremenske odnose.

Kad je govor u pitanju, dijete bi svakako trebalo moći pravilno izgovarati sve glasove, znati napraviti slogovnu (npr. ma-ma=mama) i glasovnu (m-a-m-a= mama) analizu i sintezu riječi koje se sastoje od četiri ili pet slova, znati od kojih se slova sastoji riječ, tj. koje je slovo prvo, a koje zadnje u riječi te znati da tekst ide slijeva nadesno i odozgo prema dolje.

Prema svemu dosada navedenome, djeca koja su potencijalno rizična za teškoće čitanja i pisanja obično godinu pred školu teško razlikuju sljedeće glasove: s-š, z-ž, c-č, š-ž, s-z, ne izgovaraju pravilno neke glasove, ne prepoznaju početni i završni glas u riječi, teško povezuju glas u riječ, lošije crtaju u odnosu na svoje vršnjake, imaju teškoće u pamćenju oblika slova, izokreću ih ili posjeduju siromašan vokabular.

Ako ste kao roditelj primijetili da govorno-jezični razvoj vašega djeteta zaostaje, bilo bi dobro da s njime posjetite logopeda. Logoped će dijete pripremiti za školu, međutim bilo bi poželjno da se i dalje prati njegovo snalaženje u prvom razredu.

Više o radionicama koje za predškolce u Logoomniji - kabinetu za razvojnu podršku djeci održava prof. logopedije Dubravka Pezo pročitajte ovdje

Tekst:omnia-jezici.com

Foto: Profimedia