Djeca zaposlenika najmoćnijih tehnoloških tvrtki školuju se bez ekrana

U srcu Silicijske doline u Californiji postoji škola u koju zaposleni tvrtki kao što su Google, Apple i Yahoo šalju svoju djecu. Ali, premda se nalazi u digitalnom središtu Amerike, u toj školi ne postoje ni jedan pametni telefon ili bilo koji drugi ekran

Umjesto toga, učitelji u Waldorf School of the Peninsula prednost daju iskustvenom pristupu učenju koji je u velikoj suprotnosti s trendom da se učionica ispuni najnovijim elektronskim uređajima.

Pedagogija škole naglašava ulogu mašte u učenju i njeguje holistički pristup koji ujedinjuje intelektualni, praktični i kreativni razvoj učenika. Ali, činjenica da roditelji koji rade za najmoćnije tehnološke tvrtke dovode u pitanje vrijednost računala u edukaciji, nameće pitanje - je li futuristički san o visokotehnološkim učionicama zaista u najboljem interesu novih generacija?

škola 2

Globalni izvještaj OECD-a kaže da oni obrazovni sustavi koji su mnogo uložili u računalnu opremu "nisu doživjeli nikakvo posebno poboljšanje" u rezultatima PISA testova iz čitanja, matematike i nauke.

Najbolji obrazovni sistemi, poput onih u istočnoj Aziji, bili su vrlo oprezni u vezi s upotrebom tehnologije u svojim učionicama, navodi se u izvještaju. Učenici koji koriste računala vrlo često, postižu lošije rezultate od onih koji ih upotrebljavaju umjereno.

škola 3

Udruženje Walfdorskih škola Sjeverne Amerike, objašnjava da njihov pristup koristi "s vremenom testirane istine o tome kako djeca najbolje uče". Učitelji potiču djecu da uče putem umjetničkog izražavanja i raznih aktivnosti poput slikanja i crtanja, umjesto da usvajaju informacije s računala. Taj kreativniji pristup edukaciji oživljava školske satove pa je puno djelotvorniji od pokazivanja učenicima niza slika na ekranu. "Lekcije vam prikazuju učitelji, a ne roboti, koji ne samo da brinu o djetetovoj edukaciji, nego i o njima kao pojedincima", kažu iz Udruženja.

"Čega se sjećate iz učionice dok ste bili dijete? Čest odgovor je: razrednih izleta, eksperimenata u laboratoriju ili prelijepe priče. To su stvari koje ostaju s vama i 50 godina kasnije."

škola 5

Waldorfske učionice osmišljene su tako da se učenici osjećaju opušteno i ugodno, uz prirodne drvene stolove i biljke. Ideja je da se odstrane utjecaji računala i potakne snažniji angažman učitelja i učenika tijekom školskih satova.

Jedan od razloga zbog kojih roditelji koji rade u digitalnoj industriji za svoju djecu biraju školu s niskim ili nikakvim udjelom tehnologije je taj što takve škole djecu uče vještinama inovativnog razmišljanja kakve mnogi poslodavci zahtijevaju. Učenicima koji su "odrasli na tehnologiji" često nedostaje sposobnost šireg razmišljanja i rješavanja problema.

Sarah Thorne, direktorica škole Acorn u Londonu, također preispituje pretpostavku da će ograničavanje ili izbacivanje tehnologije iz učionice loše utjecati na buduću zapošljivost učenika.

škola 6

Učenicima mlađima od 12 godina u toj školi je zabranjeno korištenje mobilnih telefona i računala, zabranjeno im je gledanje filmova ili TV-a u bilo koje vrijeme, uključujući i praznike.

Cilj je postupna integracija elektronskih uređaja u razvoju djeteta, a učenicima se dopušta gledati TV kada navrše 12 godina, i to samo dokumentarne filmove koje su prethodno odobrili roditelji. Internet je potpuno zabranjen do 16 godina - kod kuće i u školi, a računala se mogu koristiti samo kao dio kurikuluma kod djece starije od 14 godina.

Sarah Thorne tvrdi da su učenici pozitivno reagirali na ograničenja. Mlađi cijene priliku za igru, a adolescenti koji su prešli u tu školu iz tradicionalnih škola priznaju da su sada sretniji.

škola 7

Ograničavanje korištenja tehnologije je također izazov učiteljima 21. stoljeća, koji su navikli na jednostavan pristup resursima i informacijama kakve uređaji poput interaktivnih ploča i računala dopuštaju.

"To je težak rad", priznaje Ian YOUNG, učitelj na Steiner Academy u Herefordu, gdje su digitalni uređaji uvedeni u učionice tek u srednjoj školi. Čak i tada imaju ograničenu ulogu u učenju. Prema Sylvie Sklan, školskoj ravnateljici, ta pedagogija je vođena uvjerenjem da digitalni uređaji umanjuju maštovito razmišljanje, kretanje, ljudsku interakciju i raspon pažnje te nemaju što tražiti u edukaciji male djece. Djecu se potiče da uče u igri i putem umjetničkih aktivnosti.

škola 8

Young objašnjava da dječju pozornost održavaju puneći lekcije mješavinom različitih aktivnosti, bez obzira na to je li riječ o ilustriranju knjiga ili tihom čitanju.

"Vi morate biti kreativniji u svom načinu poučavanja određene lekcije. Morate zaokupiti njihovu pozornost za ono što dolazi.”

Young dodaje: "Poučavanje se svodi na ljudski kontakt i interakciju. Ne mislim da mi djeci pravimo usluge poučavajući ih putem strojeva u tako mladoj dobi."

škola 9

Izvor: www.theguardian.com

Preporučujemo

Tagovi: , ,

Vezano uz temu

Dolazi li Djed Božićnjak?

Za vrijeme blagdana brojni roditelji diljem svijeta razveseljavaju…

VIDEO: Kako zapravo izgleda Božić s bebom u kući

Savjet: svakako pogledati. Osobito ako imate malo puzavo…

Kad Božić zakuca na vrata

Prije nego vas blagdanska euforija potpuno obuzme, želimo…

Šaljete li skrivene poruke svojoj djeci?

U svojim nastojanjima da budu dobri učitelji, mnogi…

Pročitajte i:

poticanje razvoja djeteta

Kako razvijati dječji mozak kroz igru i zabavu?

Svako dijete se rađa s potencijalom genijalca, a na nama je da taj intelektualni, emotivni,…

Isprobajte odličan trik uz koji možete čitati djetetove misli

Ako se do sada niste previše bavili mađioničarstvom, ovaj trik uz pomoć kojeg možete 'čitati'…

kako se spasiti kad te netko potapa

Naučite dijete kako se osloboditi neplivača koji i sebe i njega potapa!

Čak i ako ste se pobrinuli da vaše dijete nauči plivati i da pliva bez…

kako reagirati kad dijete nesto ukrade

Što napraviti kad dijete uhvatite u krađi?

Svi mi imamo neku priču o krađi u djetinjstvu. Čokoladica u trgovini, jabuka iz susjedovog…