Zašto dječaci imaju problema u školi?

Koji su uzroci problema koje dječaci često imaju u školi i kako im pomoći da te probleme riješe? Pročitajte nekoliko praktičnih savjeta.

Prosječan dječak kreće u školu manje zreo od prosječne djevojčice. Do školske dobi prosječan je dječak manje zreo društveno i verbalno, a istovremeno i aktivniji od većine djevojčica. Od dječaka se u školi mnogo očekuje, a ta očekivanja za njih izazivaju mnoštvo frustracija.

Promijenile su se škole, a ne dječaci. Djeca danas uče čitati još u vrtiću, a tada dječaci nisu toliko verbalno vješti kao što su to djevojčice te dobi. U dobi od pet godina većina dječaka nije spremna učiti čitati. Za to su krive škole – u vrijeme dok su današnji roditelji odrastali, nitko od djece nije očekivao da znaju čitati u prvom razredu osnovne škole, štoviše, učitelji su radije imali razred prepun djece koja ne znaju čitati ni pisati jer je to značilo da će u školi naučiti čitati i pisati “na ispravan način”.

U osnovnoj školi nastava se uvelike temelji na jezičnim sposobnostima djece, a djevojčice su verbalno razvijenije od dječaka. Dječaci sporije razvijaju vještinu čitanja i pisanja – to je dokazala nedavna međunarodna studija koja je ispitivala sposobnosti djece u 30 zemalja svijeta. Dječaci rano zaključe da jednostavno nisu dobri kada je riječ o pismenosti kakvu škola zahtijeva i potom taj nedostatak pretvaraju u identitet. To se potom odražava na više razrede osnovne škole, a posebno tijekom srednjoškolskog obrazovanja.

Dječaci su aktivniji od djevojčica i teže im je dugo sjediti na miru. Stručnjaci se slažu da je fizička igra ključna za djevojčice i za dječake, posebno u motoričkoj fazi razvoja. To je aspekt razvoja koji djeci pomaže učiti. No mnoge škole imaju mali broj sati posvećen vremenu na otvorenom, igrama ili fizičkoj aktivnosti, a razlog tome je potreba da se savlada opsežan nastavni plan i program. Stoga su danas mnogi dječaci prisiljeni provesti sate i sate za stolom, pišući i čitajući – što njima ide teže nego djevojčicama.

Mnoge škole ne nude mogućnost praktičnog učenja. Neki znanstvenici (a i neke novije studije) govore da dječaci najbolje uče praktičnim primjerom. Dječaci moraju učiti tijelom – dodirujući i pomičući predmete. No, najveći dio nastavnog plana i programa zahtijeva da se uči čitajući – a tu su dječaci na gubitku.

U osnovnim školama prevladavaju učiteljice. Stoga dječaci nemaju previše muških modela. Mnogi dječaci čak misle da dobri muškarci nisu dobri u školi, a djevojčice često misle da mogu biti uspješne djevojke i žene ako budu uspješne u školi.

Mnoge učiteljice i nesvjesno preferiraju ono što djevojke zanima (dnevnici) u odnosu na ono što dječake zanima (stripovi i SF). Iako će mnoge učiteljice paziti da izbor lektire bude balansiran tako da bude zanimljiv i dječacima i djevojčicama, ponekad će zaboraviti da djevojčice i dječake zanimaju posve različite priče i naracije.

Foto: Profimedia

Preporučujemo

Tagovi: , ,

Vezano uz temu

Slikovnica o važnosti učenja

U izdanju Mozaik knjige ove je godine izašla…

Je li moje dijete previše bolesno za školu?

Sinoć je vaše dijete imalo blago povišenu temperaturu…

Besplatna predavanja za roditelje školaraca

Od "izgubljenih" školaraca samo je teže gledati "izgubljene"…

Horoskop za školarce: Rakovi ne posustaju pred preprekama

Doznajte kako se u školi ponašaju Rakovi i…

Pročitajte i:

U ovoj španjolskoj školi dječaci uče i kuhati, glačati i prati

Španjolska škola Montecastelo promovira ravnopravnost spolova tako što dječacima pruža satove kućanskih poslova i životnih…

7 koraka za odabir idealne školske torbe

Za one roditelje koji se već sad pripremaju nabaviti škosku torbu za svoje đake, evo…

Apel policajca: Što trebate naučiti djecu kad sjednu na bicikle?

Bicikl je osnovno sredstvo kretanja čim djeca nauče vrtjeti pedale. No, koliko su zaista sigurna…

Prirodnim metodama do bolje koncentracije kod djece i uspjeha

Uz kvalificirani tim stručnjaka i terapeuta, educiranih u područjima Kineske tradicionalne medicine i Energetske medicine…