Neki dječaci postižu silan uspjeh u školi. Više je malih "genijalaca" nego malih "genijalki" i više je dječaka u top 1 posto IQ skale od dječaka. No neki dječaci nisu toliko uspješni - za većinu škola je veliko opterećenje.

Ne može se govoriti o jedinstvenom iskustvu u školi za djevojčice ili za dječake - neki se uklapaju, a neki ne. No, prosječnom dječaku škola ne leži onako dobro kao je to slučaj s prosječnom djevojčicom. Naime, više dječaka ima problema s pažnjom i koncentracijom od djevojčica. Zbog viših razina energije, dječaci češće upadaju u nevolje od djevojčica, a u školi nemaju dovoljno prilika za kretanje - i u tjelesnoj aktivnosti i u načinu učenja - jer su u školi prisiljeni sjediti, umjesto da rade ono što najviše vole.

Neke statistike govore da dječaci prosječno postižu slabiji uspjeh u školi od djevojčica. Prosječno su djevojčice bolje u osnovnoj i srednjoj školi. Na fakultetu su nešto bolji momci. Kod dječaka se pet puta češće dijagnosticira ADHD (hiperaktivni poremećaj pažnje).

To, dakako, ne znači da će svaki dječak imati problema u školi - samo znači da roditelji dječaka moraju imati na umu da dječaci najbolje uče u pokretu i da je to možda uzrok problema u školi.