Bolni raskid s najboljom prijateljicom

P: U zadnje vrijeme se teško mogu koncentrirati na neke stvari, recimo učenje. Prije par dana su me u školi optužili da se drogiram. Ne znam ni ja odakle im svima to. Išla sam na testiranje i čekam rezultate, znam kakvi će biti jer se ne drogiram, naravno, ali ipak me nesto muči. Muči me to što me najbolja prijateljica ostavila, i sad ne znam što i kako jer sam umorna od toga da sebe izvlačim iz problema. Boli to što me ona ostavila i sada tražim način da mi Vi nekako pomognete, kako da me sva ovo situacija ne dotiče, da bi se ja mogla koncentrirati na svoje učenje. Ako mi možete pomoći bila bih zahvalna…

O:

Draga čitateljice,

Žao mi je što trenutno imaš problema i uvjerena sam da ćeš ih kad tad riješiti. Šaljem ti svu svoju podršku.

Kako bih ti pomogla i usmjerila te prema rješenju, postavit ću ti nekoliko pitanja. Kada kažeš da te najbolja prijateljica ostavila, što to točno znači? Je li u pitanju svađa ili potpuni prekid odnosa ili nešto treće? Što je dovelo do toga? Je li u odnosu s tom prijateljicom i prije bilo takvih situacija kada si se osjećala ostavljeno? Koliko ti je stalo do te prijateljice? Postoji li način da se ova situacija riješi - razgovorom ili na neki drugi način? Želiš li riješiti ovu situaciju? Ako da - kako?

Ponekad se događa da neki ljudi iz našeg života jednostavno odu. To se najčešće događa kada ne postoji nešto što bi taj odnos držalo - nema dublje povezanosti, zajedničkih interesa, više se ne dijele isti stavovi i vrijednosti. To što neki ljudi odlaze iz naših života zapravo znači da ostavljaju mjesta na koja će doći novi ljudi - oni s kojima ćemo razviti obostrano prijateljstvo, uzajamno poštovanje, iskrenost i povezanost. Možda ovo djeluje otrcano i ne pruža dovoljnu utjehu, no iz vlastitog (ali i iskustva mojih klijenata) ti mogu reći da je istinito.

Što se tiče izvlačenja iz problema - moje mišljenje je da ne postoji osoba koja može riješiti naše probleme. Postoje ljudi koji nas mogu savjetovati, koji mogu biti uz nas u teškom periodu, pružiti nam podršku i "rame za plakanje". I uz takvu osobu puno je lakše suočavati se s izazovima koje život nosi. Ali mi smo ti koji smo za upravljačem. Moj savjet je da čvrsto uhvatiš upravljač i uz podršku suvozača uspješno svladaš sve krivine.

U svladavanju tih krivina ti mogu pomoći sljedeći savjeti:

  • Svakodnevno si postavljaj ciljeve - ciljevi mogu biti jednostavni poput otići na kavu, pročitati nekoliko stranica knjige, naučiti par stranica gradiva. Osjećaj kada ispuniš svoje manje svakodnevne ciljeve će iz dana u dan biti sve bolji i bolji.
  • Ukoliko postoji nešto što te opušta i veseli, moj savjet je da se posvetiš tome. To može biti neki hobi, boravak u prirodi, topla kupka…
  • Ukoliko se ne baviš fizičkom aktivnošću, počni je prakticirati. To može biti bilo što, ovisno o tome što preferiraš (plivanje, trčanje, brzo hodanje, vožnja bicikla, košarka…).
  • Ukoliko nemaš redovite i kvalitetne obroke s puno voća i povrća, uvedi ih.
  • Vodi računa o tome da dovoljno spavaš.
  • Pohvali samu sebe svaki put kad nešto dobro napraviš.
  • Napiši popis svih svojih karakteristika koje voliš.
  • Odvoji vrijeme u danu za tebi bliske i drage ljude, zatraži njihovu podršku i utjehu.

Vjerujem da će ti sve ovo pomoći da se lakše nosiš sa svime što ti se događa, a to će svakako utjecati i na tvoju koncentraciju. Ukoliko ipak procijeniš da bi ti dobro došla podrška stručne osobe, tada ti savjetujem da se javiš psihologu.

Sretno!

Pročitajte i:

Imate pitanje? Kontaktirajte nas!