Telefončić, prvo telefonsko i internet savjetovalište za rani razvoj djece proslavio je danas na Cvjetnom trgu u Zagrebu svoj prvi rođendan. U prvih godinu dana Telefončić je zazvonio više od 5000 puta i primio je više od 250 upita elektronskom poštom. Te brojke, kao i prosječna ocjena „odličan“ kojom su pozivatelji u anketnom ispitivanju ocijenili korisnost dobivenih odgovora, potvrdili su da je ovakva usluga za podršku roditeljstvu itekako potrebna.
Slažu se s tim brojni prijatelji, partneri i roditelji s djecom koji su se pridružili rođendanskoj proslavi. Dječji zbor Zabočki mališani razveselio je pjesmama velike i male uzvanike, dok ih je tortom zasladio slatki sponzor rođendanskog slavlja – „Ivica i Marica“. Rođendansku proslavu vodila je Zlata Mück Sušec, a nisu ju propustili ni brojni drugi poznati gosti – ministar dr.sc. Rajko Ostojić, pročelnik Gradskog ureda za zdravstvo i socijalnu skrb Zvonimir Šostar, UNICEF-ova ambasadorica dobre volje Maja Vučić, glumica Ana Vilenica, proslavljeni plivač Gordan Kožulj i drugi.
Što ste pitali na Telefončiću?
Roditelji, djedovi i bake, udomitelji i svi koji brinu o djeci pitali su Telefončić o trudnoći i dojenju, prehrani, zdravstvenim potrebama djeteta, njezi, razvoju, razvojnim teškoćama i suvremenom roditeljstvu. Kako odviknuti trogodišnjaka od pelene, kako smiriti ljubomoru starijeg brata na prinovu u obitelji, kako pomoći jednogodišnjaku ali i roditeljima u prilagodbi na jaslice, gdje nezaposleni roditelj djeteta s teškoćama u razvoju može potražiti stručnu pomoć, samo su neka od pitanja na koja su savjetovateljice Telefončića odgovorile i tako pomogle razriješiti mnoge dileme u podizanju djece.
„Telefončić smo pokrenuli na zahtjev roditelja koji su izrazili potrebu za uslugom telefonskog savjetovanja. Potvrdilo je to i naše nedavno istraživanje 'Kako roditelji i zajednice brinu o djeci najmlađe dobi u Hrvatskoj' u kojem su desetci tisuća roditelja rekli da bi im besplatno telefonsko savjetovalište najviše pomoglo u brizi za dijete. Velika je prednost Telefončića što je on dostupan svima koji brinu o djeci od rođenja do sedme godine života, bez obzira gdje i kako žive“, rekla je programska voditeljica i v.d predstojnice Ureda UNICEF-a u Hrvatskoj Đurđica Ivković. Nakon što je UNICEF doznao što roditelji žele, realizaciju usluge omogućile su donacije građana i tvrtki uz podršku Malog Doma i Grada Zagreba.
"Recept“ za svaku dilemu
Voditeljica Telefončića Lina Đulvat objasnila je kako je specifičnost Telefončića da se roditeljima i ostalim pozivateljima ne daje gotov „recept“ za svaku njihovu dilemu, već savjetovateljice pažljivim slušanjem i kroz razgovor, zajedno s pozivateljem dolaze do najprihvatljivijeg rješenja. Razgovor može trajati i po sat vremena, koliko god je potrebno da se neki upit razriješi. „Mi smo tu i da roditeljima, uz stručnu pomoć, budemo i oslonac u trenucima kad im je to najpotrebnije“, dodala je Lina Đulvat.
Savjetodavni tim Telefončića čine medicinske i patronažne sestre, psihologinje, socijalne pedagoginje, logopedinje i primalje. Nekoliko savjetovateljica je na licu mjesta odgovaralo roditeljima i skrbnicima na sva njihova pitanja o ranom razvoju djece. Brojni uzvanici poželjeli su Telefončiću da zvoni još dugo, dugo.
Tekst: Unicef
Foto: Thinkstock
Najveći roditeljski strah: Kako se ponašati kad se dijete izgubi u gužvi
Simptomi koji mogu pokazivati ADHD kod djece: Stručnjak objašnjava na što obratiti pažnju
Dnevno spavanje kod bebe: Kako znati da je spremna za novu rutinu i kada treba pričekati?
13 životnih vještina koje dijete treba znati od malih nogu
'Jednostavne' i 'teške' bebe: Zašto su neki mališani mirni i vole društvo, a drugi nervozni i stalno plaču