Ovakvih Mila ima na svijetu jako puno. I među djecom i među odraslima. Možda čak i više među odraslima. Vrijeme je da se to promijeni jer niti jedna "Gospođica Hoću" neće biti sretna do kraja dok ne nauči na prihvatljiv način izboriti se za sebe, zauzeti za sebe, raditi ono što želi, a ne pristajati na ono što ne želi. Da, uvijek će biti onih stvari koje se trebaju odraditi i kad nam se ne da - oprati zube, pospremiti sobu, napisati zadaću i slično, ali postoji toliko toga što nas ljuti, a možemo promijeniti. Ovakve su nam slikovnice kronično potrebne da podsjete roditelje da nije dobro ako njihovo dijete na sve potvrdno kima glavom. Možda je tako lakše njima, ali nikako nije dobro za djetetov razvoj i samopouzdanje. Nitko ne želi biti nevidljiv. Oni koji žele, na neki su način odustali od sebe i treba im pomoći. Gospođica Hoću treba nam u kućnoj biblioteci kao podsjetnik da se pravilnom komunikacijom stvari mogu riješiti na lijep način. (I.T.)
Priča Gospođica Hoću dio je serije slikovnica o razvoju socioemocionalnih kompetencija kod djece. To je priča o asertivnosti, odnosno o razvoju vještine iskrenoga izražavanja vlastitih mišljenja, osjećaja i stavova na način koji ne povrjeđuje druge. Djevojčica Mila djecu će naučiti da pasivno ponašanje nije najbolji odabir u situacijama kada bismo se zapravo trebali izboriti za sebe i izraziti vlastite potrebe i osjećaje. Mila će im pokazati kako to učiniti na prihvatljiv način, s ciljem stvaranja stabilnih i iskrenih odnosa.
Razvoj asertivnosti kod djece
Asertivnost je vještina aktivnog zalaganja za svoja prava, mišljenja, potrebe i želje, bez ugrožavanja prava drugih ljudi. Asertivno ponašanje zahtijeva prepoznavanje vlastitih osjećaja, potreba i granica u odnosu na druge ljude te otvoreno i iskreno komuniciranje istih s drugima.
Osim asertivnosti, postoje druga dva načina ponašanja u društvenim interakcijama, a to su agresivno i pasivno ponašanje. Asertivnost je najbolja opcija jer podrazumijeva ostvarivanje i izgradnju iskrenih, dubokih i odgovornih odnosa.
Radi se o vještini koja se može vježbati i naučiti. Nakon što prepoznaju vlastite emocije, djecu se može naučiti da iskreno kažu što im smeta i što im se ne sviđa kod drugih, ali na način da ne povrjeđuju osjećaje, prava i mišljenja drugih.
Autorica: Tihana Lipovec Fraculj
Ilustracije: Jelena Brezovac
Izdavač:Evenio
Tekst: press, I.T.
Foto: Evenio
Najveći roditeljski strah: Kako se ponašati kad se dijete izgubi u gužvi
Simptomi koji mogu pokazivati ADHD kod djece: Stručnjak objašnjava na što obratiti pažnju
Dnevno spavanje kod bebe: Kako znati da je spremna za novu rutinu i kada treba pričekati?
13 životnih vještina koje dijete treba znati od malih nogu
'Jednostavne' i 'teške' bebe: Zašto su neki mališani mirni i vole društvo, a drugi nervozni i stalno plaču