Kopriva

Kopriva je jedan od najpoznatijih narodnih lijekova za liječenje anemije. Budući da je "bezopasna" biljka, može se konzumirati i u trudnoći te razdoblju dojenja - najbolje u svježem obliku, kao salata ili varivo. Ništa manje nije učinkovita ni u obliku čaja ili tinkture. Ona opskrbljuje organizam željezom, kalcijem, magnezijem i manganom.

Zbog izvrsnih svojstava, upotrebljava se za jačanje imuniteta i opću detoksikaciju organizma. U kombinaciji s peludi ili cvjetnim prahom još je snažnije sredstvo za stvaranje hemoglobina, pa samim tim i za liječenje anemije. Koprivu treba brati od lipnja do rujna.

Recept za jačanje krvne slike: Pomiješajte pelud, sok od koprive i med. Uzimajte svako jutro jednu žličicu.

Čaj od koprive
Osušene listove koprive prelijte kipućom vodom, poklopite i pustite da odstoji deset minuta. Zatim procijedite i pijte više puta dnevno. Ako su listovi svježi, kuhajte ih 15 minuta, procijedite i preventivno pijte čaj samo jednom dnevno, a kod liječenja bolesti, 2-3 šalice dnevno. Prevelike doze čaja mogu izazvati nadraživanje želuca, crvenilo ili zatvor, pa ga u tim slučajevima treba prestati piti.

Proso

Žitarica nažalost uglavnom poznata kao sirotinjska hrana ili hrana za ptice, kod nekih je naroda stoljećima lijek za mnoge bolesti.

100 grama prosa sadrži devet miligrama željeza, što ga svrstava u dobre namirnice za prevenciju i liječenje anemije. Osim toga, pomaže u liječenju kardiovaskularnih bolesti, naročito ateroskleroze, potom bolesti probavnog trakta, bubrega i mokraćnog mjehura.

Odlično je sredstvo za izlučivanje viška tekućine iz organizma, a samim tim utječe i na smanjenje otoka, koji su česta pojava u trudnoći. Koristi se i protiv mokrenja u snu, dijareje… Čisti kožu i poboljšava ten, jača kosu i nokte. Proso je idealna žitarica za pripremu kaša, ili kao prilog jelima, umjesto krumpira i riže.

Kaša od prosa: Skuhajte proso u dva i po puta više sojina mlijeka. Na kraju dodajte mljevene bademe, sušene višnje ili brusnicu i sok od cijeđene naranče.

Sezam

Izuzetno je bogat željezom, tako da je dovoljno unijeti samo 25 grama da bi se zadovoljila polovina dnevnih potreba za željezom. Osim tog minerala, u velikim količinama sadrži i kalcij (sjemenke sezama sadrže čak sedam puta više kalcija od mlijeka), kao i mangan, bakar, magnezij i selen.

Sezam je višestruko značajan za trudnice i dojilje jer, među ostalim, predstavlja dobar izvor kvalitetnih bjelančevina, a odličan je i čistač crijeva koji sprečava i liječi opstipaciju (zatvor). Treba ga jesti u mljevenom obliku, sirov, kao dodatak jelima od žitarica, ili pomiješan s jogurtom.

Izvor: Sensaklub.hr

Foto: Profimedia