Kako se nosite s ovisničkim aspektom pametnih telefona u životima svoje djece? 

- Baš sam o tome razgovarao s Nir Eyalom, bivšim istraživačem sa Stanforda koji je napisao knjige o moćima navike. On kaže da smatramo da bi djeci trebali oduzeti pametne telefone i društvene mreže, iako nemamo nikakvih znanstvenih dokaza da oni uopće štete djeci. Kaže da bi trebali dozvoliti djeci da rabe pametne telefone, jer to je alat budućeg društva. Naravno, ograničite im vrijeme na sat-dva dnevno, ali im dopustite da se služe njime. Tako uče.

Korištenjem pametnih uređaja razvijaju i virtualnu socijalizaciju…

- Tako djeca imaju interakciju s drugom djecom. Kad mi dijete igra igricu, komunicira s drugom djecom iz škole. Kuju planove, razvijaju strategije, za, recimo, kako ubiti zmaja ili otići u neku avanturu. To može biti korisno. No, dopustite djeci i da izađu na igru s drugom djecom.

To je upravo jedna od stvari koju poručujemo roditeljima kroz udrugu Najsretnija beba Hrvatska - djeca trebaju provoditi više vremena na otvorenom radi razvoja motoričkih vještina, imuniteta, smanjivanju ispada bijesa…

- Ono što Eyal kaže da trebamo prestati raditi, jest da prestanemo pretpostavljati da je dijete u opasnosti. Nije im dopuštena tolika sloboda da se igraju na ulici, druže s drugom djecom i budu vani koliko je to bilo u prošlosti. Razlog tome je što mediji kreiraju strah od otmica i opasnosti, iako u stvarnosti živimo u najsigurnijem razdoblju u ljudskoj povijesti.

Putovanja izvan virtualnog svijeta, pogotovo ona po dalekim zemljama, odlična su za dječji razvoj, zar ne?

- Apsolutno! Ključ transformacije je prihvaćanje kultura i različitosti svijeta. To je otvaranje srca ljudima drukčije vjere, svjetonazora i načina življenja, a putovanja vam to daju. Putovanja su jedno od najboljih oblika edukacije.

Kad smo kod edukacije, u Mindvalleyu radite na reviziji školstva. U kojoj ste fazi? 

- Imamo u tijeku desetke eksperimenata na polaznicima svih dobi s kojima rade edukatori, a tražimo prikladni kurikulum i ideje za prenijeti u mainstream edukativni sistem. Primjerice, u školskom programu testiramo različite ideje i metodologije za djecu u dobi nakon 3, 6, 9 i 13 godina. Najbolje ideje prenijet ćemo u online programe, no nemamo još rješenje. Kad je edukacija u pitanju mora se prvo napraviti istraživanje.

Koliki je interes institucija?

- Već imamo 400 škola iz cijelog svijeta koje su nas zamolile da im unaprijedimo edukaciju. Cilj nam je vladama do 2030. ponuditi najrazvijenije rješenje za potpunu reviziju školstva.

mindvalley-koliko-mediji-trebaju-biti-dostupni-djeci

Prvi dio intervjua pogledajte na sljedećoj poveznici.

Ragovarali: Tihoni i Iva Brčić, udruga Najsretnija beba Hrvatska i autori programa Holističko majčinstvo

Foto: Profimedia