A) Ne podnose stvari koje se odvijaju sporo. Čitanje je za njih suviše sporo u odnosu na film ili video. Neprestano traže stimulaciju i ne podnose dosadu. Teško im je mirno sjediti, razgovarati, čitati... Uvijek traže nešto što će im podići uzbuđenje, zaposliti ruke, intenzivno privući pozornost.
Iako ih obično zamišljamo kao energičnu i neumornu djecu, ona zapravo veći dio vremena imaju nisku razinu fiziološkog uzbuđenja − zato im je i potrebna stalna stimulacija da bi im održala pažnju i razinu budnosti. Čitanje ih uspavljuje. Ali iz te pospanosti, ako im nešto njima značajno privuče pažnju, mogu trenutno postati hiperaktivni i impulzivni.
B) Velike su dnevne oscilacije u njihovim radnim sposobnostima. Jedan dan mogu biti super, dok drugi dan mogu biti jako rastreseni i neusredotočeni. Nerijetko imaju neuredan rukopis iako mogu imati odličnu motornu koordinaciju i sjajno crtati. Imaju slabu sposobnost slušanja drugih, zaboravni su, loše vremenske orijentacije, egocentrični…
O glavnim odlikama djece s AD(H)D-om više čitajte na sljedećim naslovima:
Hiperaktivnost je pretjerana aktivnost neprimjerena situaciji
ADD (poremećaj deficita pažnje) bez hiperaktivnosti imaju kreativni sanjari
Česte prateće osobine djece s ADHD-om
Tekst: Ana Božac, prof. psihologije, master art-terapije, www.anabozac.com
Foto: Thinkstock
Dirljivo pismo djeteta koje će vam otvoriti oči: Nakon cijelog dana u vrtiću, želim opet biti tvoja beba
Tigar roditeljstvo - prednosti i nedostaci ove metode odgoja i kako znati je li ovo vaš stil
Znakovi po kojima možete znati da je beba dobila dovoljno mlijeka
Dr. Rajović: Nove generacije sve su sebičnije i motorički slabije, a ovo bi stručnjak zabranio kod učenja
5 zabluda o odgoju: Treba li djetetu sve olakšati i ponašaju li se i dobra djeca 'zločesto'?