Maleni od rođenja pokušavaju komunicirati sa svijetom. Pročitajte upute stručnjakinje logopeda, mr.sc. Nataše Šunić kako jednostavnim aktivnostima pomoći malenima da bolje komuniciraju.

Aktivnosti za govorno-jezični razvoj

Od rođenja do 2. godine

  • potičite bebu da proizvodi samoglasnike, tj da proizvodi konsonante i vokale te da ih spaja pa tako dobivamo "m" i "a"-"ma"; "t" i "a"-"ta";"p" i "a"-"pa"...
  • potičite pokušaje uspostavljanja očnog kontakta koji je povezan s govorom te imitaciju vokalizacije koristeći različite uzorke i emfraze. Kao primjer možemo navesti povisivanje tona glasa kako bismo indicirali pitanje
  • oponašajte smijeh djeteta i facijalnu ekspresiju (izraze lica)
  • učite svoje dijete da oponaša radnje, primjerice pljeskanje rukama, stišćući usne kao da dajemo poljupce
  • govorite djetetu kada ga kupate, hranite i odijevate. Govorite što radite, kuda idete, što ćete raditi kada dođete na to mjesto i koga i što ćete vidjeti
  • učite dijete prepoznavati boje
  • učite ga prebrojati neke stvari
  • koristite geste kao da mašete "pa-pa"
  • potičite onomatopeje, primjerice izgovorite "vau-vau" i pokažite sliku psa, "mijau" - pokažite sliku mačke..., tako radite na audio-vizualnoj percepciji (glas-oko)
  • potičite pokušaj komunikacije
  • čitajte djetetu. Katkad čitanje samo opisuje slike koje se nalaze u knjizi (slikovnici), tako da te slike prate pisane riječi. Birajte knjige koje su pune boja, sa što većim slikama te koje nemaju puno detalja. Pitajte dijete "Što je ovo?" te ga potičite da imenuje i pokazuje poznate stvari u knjizi

mr.sc. Nataša Šunić, prof. logoped, www.logoped.hr

Više o biografiji i radu Nataše Šunić pročitajte OVDJE.