Nakon 2. godine vaš mališan sve hrabrije i jasnije komunicira sa svijetom. Svejedno - možete mu pomoći da ta komunikacija bude bolja i jasnija. Pročitajte savjete našeg logopeda!

Aktivnosti za govorno-jezični razvoj

Od 2. do 4. godine

  • koristite "dobar govor", koji je čist i razgovijetan te služite djetetu kao model
  • ponavljajte što je vaše dijete reklo, tako da ono shvati da ste ga razumjeli. Obraćajte pažnju na to što je dijete izgovorilo, primjerice "Želiš li sok?", "Imam soka. Imam soka od jabuke", "Želiš li sok od jabuke?"
  • koristite "baby talk" samo onda kada želite prenijeti poruku da se nešto radi i ako je riječ popraćena rječju za odrasle, primjerice "Mi ćemo sada večerati. Želiš li i ti papati?"
  • napravite malu bilježnicu s poznatim i najdražim riječima te ih popratite izrezanim slikama. Grupirajte ih u kategorije kao što su stvari koje se odnose na jelo, neke aktivnosti, životinje....
  • šalite se, budite kreativni pa primjerice zalijepite sliku psa, a ispod nje zalijepite kotač bicikla pa pitajte što ne valja sa slikom, kako ćete je popraviti? Prebrojite stvari koje su vidljive na slici, ako ih ima više
  • pomozite djetetu da razumije i da pita. Igrajte igre "da" i "ne". Pitajte dijete "Jesi li ti dječak?", "Jesi li ti Marko", "Mogu li svinje letjeti?".Potičite dijete da stvara pitanja pokušavajući vas prevariti
  • pitajte dijete pitanja koja zahtijevaju izbor, primjerice "Želiš li jabuku ili breskvu?", "Želiš li obući svoju crvenu ili plavu košulju?"
  • proširujte vokabular djeteta, što uključuje i imenovanje dijelova tijela te identificiranje što se radi s određenim dijelom, primjerice "To je moj nos. S njim mogu mirisati cvijeće, kolače, kokice i sapun."
  • pjevajte jednostavne pjesmice i recitirajte ih tako da se osvijesti ritam i uzorak govora
  • učite dijete da smješta poznate stvari u kategorije. Neka dijete izdvoji neku stvar i kaže kako se zove i kako se koristi, primjerice "To je moja lopta. Ja se s njom loptam i igram nogomet."
  • koristite fotografije poznatih ljudi i mjesta te pomoću njih zajedno prepričajte što se dogodilo ili čak izmislite novu priču

mr. sc. Nataša Šunić, prof. logoped, www.logoped.hr

Više o biografiji i radu Nataše Šunić pročitajte OVDJE.