Ono uči koordinirati svoje perceptivne sposobnosti (vid, dodir i sluh) te učenjem motoričkih vještina razvija sposobnost hvatanja predmeta, preokretanja, pa čak i sjedenja. U tom razdoblju može se s lakoćom okrenuti s trbuha na leđa i obratno. Počinje puzati. Poseže za predmetima svakom rukom posebno te hvata predmete svim prstima (još nije ovladalo pincetnim hvatom). Zainteresirano je i pronalazi djelomice skrivene predmete. Razlikuje žive i nežive objekte.

Reagira na vlastito ime. Razlikuje emocije prema tonu glasa, pa razumije zabranu. Na zvukove reagira vokaliziranjem, a glasom izražava ugodu i neugodu. Rado brblja i ponavlja nizove glasova. Počinje učiti geste kao što je “pa-pa”. Uživa u igri. Reagira na izraze lica i emocije drugih ljudi. Izražava vlastite osjećaje (smije se, ljuti). Razlikuje poznate ljude od nepoznatih.

Simptomi rizika:

  • vrlo je kruto i ukočeno ili mlohavo,
  • nema razvijenu kontrolu glave,
  • koristi se samo jednom rukom, odbija nježnosti,
  • ne pokazuje emocije prema roditeljima,
  • ne voli biti među ljudima,
  • prisutni su nekontrolirani pokreti očiju,
  • oči mu često suze ili je preosjetljivo na svjetlo,
  • ne reagira na zvukove,
  • ne prinosi predmete ustima,
  • ne okreće glavu prema izvoru zvuka,
  • ne preokreće se,
  • spontani smiješak izostaje,
  • ne smije se glasno,
  • ne poseže za predmetima,
  • pogledom ne prati predmet u pokretu,
  • ne privlači pozornost odraslih,
  • ne brblja,
  • ne pokazuje zanimanje za igru.

Tekst: Nataša Čičin-Šain, prof. defektolog i Stela Horvat, prof. rehabilitator, www.korneo.hr